تعویق انتخابات والیبال به سود کیست؟، لزوم ورود وزیر به ماجرا

به گزارش مجله آزمون اول، اعلام تعویق زمان برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال بار دیگر پرسش های بسیاری را درباره دلیل تعلل وزارت ورزش و جوانان در مشخص یکی از پیروز ترین رشته های تیمی ایران پررنگ کرد.

تعویق انتخابات والیبال به سود کیست؟، لزوم ورود وزیر به ماجرا

به گزارش خبرنگاران، به دنبال انتقادها از بلاتکیفی حوزه ریاست فدراسیون والیبال خاتمه قرار بود 50 روز پس از انتها مهلت قانونی سرپرست فعلی این فدراسیون ثبت نام کاندیدا از روز گذشته (یک شنبه) شروع گردد اما در کمال ناباوری فدراسیون والیبال برخلاف خبر قبلی وزارت ورزش بیان کرد ثبت نام کاندیدا به زمان دیگری موکول شده است.

فدراسیون والیبال از 15 آذر 1397 بدون رئیس فعالیت هایش را پیگیری می نماید. افشین داوری سرپرست فعلی این فدراسیون که خود برای کاندیداتوری اعلام آمادگی نموده، از 15 خرداد امسال برخلاف نص صریح اساسنامه مدیریت این رشته ورزشی را در اختیار دارد.

از سویی محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان نیز در حاشیه مجمع عمومی والیبال در مشهد تلویحا از تمایل خود برای ثبت نام در انتخابات این فدراسیون اطلاع داد و تصمیم گیری نهایی در این باره را به روزهای بعد موکول کرد.

علاوه بر داوری و داورزنی در حالی که صحبت از کاندیداتوری بهنام محمودی، محمود افشاردوست و چند نفر دیگر از پیشکسوتان نیز مطرح بود ناگهان ثبت نام کاندیدا به بعد از مسابقات قهرمانی نوجوانان دنیا موکول شد.

بر اساس اعلام سایت فدراسیون والیبال، این تاریخ متعاقبا توسط دبیر مجمع فدراسیون والیبال اطلاع رسانی خواهد شد!

مسابقات والیبال نوجوانان دنیا از 30 مرداد تا 8 شهریور برگزار می گردد. تعویق انتخابات درحالی است که پس از مسابقات نوجوانان دنیا نیز، برنامه های شلوغ والیبال ایران به انتها نمی رسد زیرا تیم ملی ایران باید از 22 تا 30 شهریور در مسابقات قهرمانی آسیا و از 9 تا 23 مهر در جام دنیای به میدان برود. مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا نیز از 16 تا 22 دی برگزار خواهد شد.

با این شرایط به نظر می رسد پیدا کردن زمانی خالی برای برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال فراهم نگردد.

حالا تعویق زمان انتخابات فدراسیونی که هشت ماه است با سرپرست اداره می گردد، پرسش ها را پیرامون شایبه احتمال دخالت ارگان بالادستی پررنگ تر نموده است. سوالاتی نظیر اینکه چرا انتخابات یکی از مهمترین رشته های ورزشی ایران عملا یکسال به تاخیر افتاده است؟

چرا سرپرست فعلی این فدراسیون 50 روز پس از انتها مهلت قانونی اساسنامه همچنان سکان امور را در دست دارد؟ تعویق این انتخابات عملا به سود و ضرر کدام یک از کاندیداهای احتاقتصادی این فدراسیون است؟ اساسا روند برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال با این شرایط قانونی است؟

تضاد آشکار وضعیت فعلی فدراسیون والیبال با مواضع صریح سلطانی فر - وزیر ورزش و جوانان - این پرسش ها را پررنگ تر می نماید. سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان پیش از این با نقد اداره فدراسیون های ورزشی توسط سرپرست گفته بود: سرپرستی اداره شدن را از هر زاویه نگاه کنیم، قابل نقد است. فردی که سرپرست است، چون می داند موقتی است، اصلاً نمی تواند برنامه ریزی بلندمدتی داشته باشد؛ در نتیجه دنبال تأمین منابع اقتصادی نمی رود، ضمن اینکه ممکن است یک سری ولخرجی ها داشته باشد. من معتقدم که با مشخص سرپرست، حتی به مدت سه ماه، به روال جاری فدراسیون ها لطمه می زنیم.

اراده ای که امروز در هرم قدرت ورزش کشور از برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال جلوگیری می نماید، عملا مفاد اساسنامه فدراسیون های ورزشی را نادیده گرفته است. موضوعی که چندی پیش حتی واکنش سازمان بازرسی کل کشور را نیز به دنبال داشت و ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز پیش از این از ورود به موضوع انتخابات فدراسیون والیبال اطلاع داده بود.

محمدرضا یزدانی خرم رئیس اسبق فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرنگاران، درباره دلایل و به تاخیر افتادن انتخابات این فدراسیون گفت: این موضوع ضعف بزرگی بود که وزارت ورزش آن را انجام داد و انتخابات والیبال را به تاخیر انداخت. به نظر می رسد مسائلی پشت پرده وجود دارد تا این دو یا چند نفری که می خواهند کاندید شوند، در انتخابات نباشند و کسان دیگری بیایند. این چیزی است که بنده اطلاع دارم و بی دلیل انتخابات عقب افتاده است.

به نظر می رسد در این شرایط ورود شخص وزیر ورزش و جوانان می تواند پاسخ روشنی به ابهام های پیرامون انتخابات پر چالش فدراسیون والیبال باشد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2013

به "تعویق انتخابات والیبال به سود کیست؟، لزوم ورود وزیر به ماجرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویق انتخابات والیبال به سود کیست؟، لزوم ورود وزیر به ماجرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید