وقتی که کمیته المپیک باید مسائل داخلی بسکتبال را حل نماید

به گزارش مجله آزمون اول، در حالی که انتظار می رفت فدراسیون بسکتبال اختلافات داخلی این رشته را خودش حل نماید، کمیته ملی المپیک مجبور شده به این موضوعات ورود کند. چرا این اختلاف ها در داخل فدراسیون قابل حل نبوده یا نیست؟

وقتی که کمیته المپیک باید مسائل داخلی بسکتبال را حل نماید

به گزارش خبرنگاران، سال گذشته بود که با مصاحبه عجیب مسعود قاسمی سرپرست تیم ملی بسکتبال، شاهد ناراحتی ملی پوشان از او بودیم که در رأس این انتقادها، حامد حدادی به نمایندگی از سایر ملی پوشان با رسانه ها مصاحبه نموده و صحبت های سرپرست تیم ملی را مورد نقد قرار داد. صحبت هایی که در آن مسعود قاسمی دادن مک دونالد به ملی پوشان را بیش از حد دانسته بود!

در واقع پس از صحبت های حامد حدادی بود که استارت اختلاف او با کادر فنی خصوصاً مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی زده شد و فدراسیون بسکتبال نیز به عنوان سیاست گذار اصلی این رشته در کشور، تا به امروز نتوانسته یا نخواسته این مشکل درون خانوادگی را حل نماید؛ مسئله ای که با توجه به نقش مدیریتی فدراسیون از وظایف اصلی آن است تا با جلوگیری از بزرگ شدن چنین مسائلی، فضا را برای موفقیت تیم های ملی فراهم کند.

تیم ملی بسکتبال باید شهریور ماه امسال برای حضور در رقابت های جام جهانی (انتخابی المپیک) راهی چین گردد. در جام جهانی رقبا به مراتب سخت تر از مسابقات انتخابی در قاره آسیا هستند و قطعاً احتیاج است تیم ملی ایران با تمام قوا و در فضایی آرام آماده حضور در این رقابت ها گردد تا حداقل نتیجه ای آبرومندانه به دست آورد. با این وجود فدراسیون رامین طباطبایی به قدری در فراهم کردن این فضا ناتوان بود که حالا زمزمه های ورود کمیته ملی المپیک به حل مشکل حدادی به گوش می رسد.

مسلماً اختلاف میان حامد حدادی و سرمربی تیم ملی موضوعی خانوادگی در بسکتبال کشور بود که باید با رسیدگی فدراسیون در همان روزهای ابتدایی رفع می شد، اما با این موضوع به قدری ادامه پیدا کرد که گویا باید مسئولان ارشد ورزش کشور مسائل فنی تیم ملی را رفع نمایند. اتفاقی که به هیچ عنوان وظیفه کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش نیست که بخواهد برای رفع کردن مسائل فنی تیم های ملی پا در میانی کند.

البته رفع کردن مسائل ورزش کشور در عرصه ملی مطمئناً کار پسندیده ای است اما، به نظر می رسد که فدراسیون بسکتبال به عنوان اصلی ترین سیاست گذار بسکتبال کشور باید ورود جدی تری را در این مواقع داشته باشد تا مسائل درون خانواده این رشته به معضلی ملی تبدیل نگردد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1263

به "وقتی که کمیته المپیک باید مسائل داخلی بسکتبال را حل نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی که کمیته المپیک باید مسائل داخلی بسکتبال را حل نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید