اعتبار 32 میلیارد تومانی برای سالن 6 هزار نفره در مشهد

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: سالن 6 هزار نفره مشهد که 8 سال تعطیل بود با اعتبار 32 میلیارد تومان به همیاری شهرداری واگذار شد و سال آینده به بهره برداری می رسد.

اعتبار 32 میلیارد تومانی برای سالن 6 هزار نفره در مشهد

ه گزارش خبرنگاران، فرزاد فتاحی در هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد در صحن علنی شورای اسلامی، اظهار کرد: حمایت های شورای شهر و شهرداری مشهد نه تنها در ورزش مشهد بلکه در توسعه ورزش استان بسیار تاثیرگذار بود و بار دیگر نام خراسان رضوی در تمامی استان ها با افتخار برده شد و به سمتی می رویم که روزهای خوب ورزش استان را ببینیم.

وی اعلام کرد: یکی از رموز موفقیت شهر مشهد یکدلی، هماهنگی و همراهی اعضای شورای شهر با دولت تدبیر و امید است که در یک راستا حرکت می کنیم و توانستیم برایند این کارها را در جهت پیشرفت ببینیم. در سال 97 ورزش استان علیرغم مسائل بسیار زیاد توانست بر آن ها غلبه کند و موفقیت های بسیار خوبی را به دست آورد. تقریبا تمام بدهی های سنگین اداره کل با کوشش مقام عالی وزارتخانه پرداخت شد و توانستیم با برنامه ریزی خوب سال 98 را آغاز کنیم.

فتاحی با بیان اینکه در سال 97، میزبان 10 دوره اردوی تیم های ملی بودیم که بیش از 95 درصد میزبانی ها در مشهد بود و 97 میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی را شاهد بودیم، مطرح کرد: در مسابقات آسیایی ورزشکاران خراسانی 36 مدال کسب کردند که شامل 15 مدال طلا، 16 مدال نقره و 5 مدال برنز بوده است. در مسابقات بین المللی نیز 104 مدال کسب شده که 35 مدال طلا، 36 مدال نقره و 33 مدال برنز بوده و ورزشکاران ما در مسابقات جهانی 1 مدال طلا، 1 نقره و 1 برنز کسب کردند. نزدیک به 150 بار پرچم ایران در کشورهای مختلف توسط ورزشکاران استان به اهتزاز درآمده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اعلام کرد: توجه به ورزش بانوان برای ما اهمیت داشت، بنابراین جلسات مختلفی داشتیم. حمایت هیات های ورزشی در بحث بانوان باعث شد ورزش بانوان رشد چشمگیری داشته باشد. آقایان در مقام های برون مرزی 34 مدال طلا، 37 نقره و 26 برنز و بانوان 17 طلا، 16 نقره و 14 برنز کسب کردند. آقایان در مسابقات کشوری 109 مدال طلا، 183 مدال نقره و 209 مدال برنز و خانم ها 170 مدال طلا، 195 مدال نقره و 225 مدال برنز به دست آوردند.

وی اضافه نمود: این نشان می دهد که ورزش در بین بانوان ما رشد بسیار چشمگیری داشته و یکی از اهداف بسیار خوب دولت تدبیر در توسعه ورزش در بین آحاد مختلف جامعه به ویژه خانم ها محقق شده است. در مقام های تیمی آقایان 65 عنوان تیمی و خانم ها 70 عنوان تیمی به دست آوردند. 498 نفر در آقایان و 162 نفر از خانم ها به تیم ملی دعوت شده اند. 70 نفر خانم و 97 نفر مرد عضو تیم ملی داریم.

فتاحی ادامه داد: بخشی از حمایت های شورای شهر و شهرداری از ورزش باعث شده که ما 53 تیم در لیگ برتر داشته باشیم که 24 تیم در لیگ یک و 25 تیم در لیگ های دسته دو و متمرکز باشگاهی هستند، 18 تیم بانوان در لیگ برتر، 10 تیم در لیگ دسته یک و 9 تیم در لیگ دسته دو داریم. حضور این تیم ها باعث ایجاد شادابی در جامعه شده و مردم به تیم های ورزشی استان افتخار می نمایند. بخش عمده ای از حمایت های شورای شهر و شهرداری باعث شد تیم های ورزشی خراسانی در لیگ های برتر دوران پر از موفقیتی را پشت سر بگذارند. در مسابقات فوتبال، والیبال و بسکتبال شور و شوق را مشاهده کردید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در 6 ماهه اول سال جاری نیز رشد خوبی نسبت به سال 97 داشتیم، توضیح داد: در 6 ماهه اول 85 مورد میزبانی کشوری و بین المللی و 9 اردوی تیم ملی داشتیم که پیش بینی ما این است تا انتها سال این آمار ما به دو برابر افزایش می یابد. 27 مدال آسیایی، 73 مدال بین المللی و 11 مدال جهانی کسب شده که از این مدال های جهانی، 7 مورد طلا بوده است. در مقام های کشوری آقایان 317 مدال و خانم ها 307 مدال و در مقام های برون مرزی 30 مدال توسط خانم ها و 63 مدال توسط آقایان کسب شده است. 121 نفر از ورزشکاران تیم ملی، آقایان و 65 نفر از خانم ها هستند.

وی با بیان اینکه در بحث توسعه زیرساخت ها کارهای مهمی را صورت دادیم، مطرح کرد: سال 97 حدود 167 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های شهر مشهد داشتیم که سال جاری به 202 میلیارد ریال رسیده است. تعدادی از پروژه هایی که سال های زیادی در مشهد تعطیل شده بود را نیز احیا کردیم. سالن 6 هزار نفره مشهد که 8 سال تعطیل بود با اعتبار 32 میلیارد تومان به همیاری شهرداری واگذار شد، این پروژه بزرگ سال آینده به بهره برداری می رسد.

فتاحی اضافه نمود: ورزشگاه ثامن که 15 سال از احداث آن می گذرد و یک ریال هزینه تعمیرات آن نشده بود، اکنون به یکی از ورزشگاه های خوب کشور تبدیل می گردد. بحث چمن و گازکشی نیز

اجرا شده و سال جاری بین 12 تا 15 میلیارد تومان برای ثامن هزینه کردیم. سالن بین المللی ژیمناستیک شهر مشهد را افتتاح نموده و پیست اتومبیلرانی مشهد به عنوان یکی از بهترین ها را در حال احداث است که به زودی تکمیل خواهدشد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اضافه نمود: سالن صخره نوردی، سالن کشتی، سالن 6 هزار نفری، سالن طبقاتی، 4 طبقه سالن شهید بهشتی، چمن مصنوعی ورزشگاه قدس و تختی، پیست دوومیدانی کوثر، زمین شماره دو ثامن، و پیست اتومبیلرانی جزو مهم ترین پروژه ها در شهر مشهد بوده که هم اکنون در حال احداث و تکمیل هستند.

وی ادامه داد: در حاشیه شهر مشهد 8 زمین چمن مصنوعی در نظر گرفتیم که به زودی با تفاهم با شهرداری عملیات احداث آن آغاز خواهد شد. سال جاری 50 زمین فوتبال چمن مصنوعی در سطح استان و سال آینده نیز 50 مورد خواهیم داشت که اعتبارات زمین چمن مصنوعی سال جاری تامین شده است.

فتاحی اعلام کرد:در مراسم تجلیل از مدال آوران، 36 نفر مورد تجلیل قرار گرفتند و استاندار برای ورزشکاران استان که سهمیه المپیک و پارالمپیک را بگیرند، مبلغ 100 میلیون تومان در نظر گرفته اند. در المپیک فعلا دو سهمیه و پارالمپیک نیز دو سهمیه داریم که تا انتها سال تکمیل خواهد شد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3449

به "اعتبار 32 میلیارد تومانی برای سالن 6 هزار نفره در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار 32 میلیارد تومانی برای سالن 6 هزار نفره در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید