یاری شهریاران به سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله آزمون اول، طرح ملی شهریاران در سیستان و بلوچستان با حمایت گروه های مردمی، برای حل مسائل ویژه این استان شروع شد.

یاری شهریاران به سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران، طرح ملی شهریاران در همه استان ها اجرا می گردد و مسئولان با هدف حل مسائل مردم، امکانات و خدمات دولتی را پای کار جریان حلقه های میانی و گروه های مردمی می آورند.

دستیار ویژه استاندار با اشاره به اینکه این طرح در سیستان و بلوچستان با توجه به کم برخورداری استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به خبرنگاران گفت: طرح ملی شهریاران، بستری برای حمایت از ایده های مردمی است که با همیاری خودشان به خاتمه خواهد رسید.

در طرح ملی شهریاران، همه گروه های جهادی، نخبگان و فعالان حوزه های مختلف مردمی می توانند با ارسال ایده ها، طرح های اجرا شده و در حال اجرا خود، در تمام شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان شرکت نمایند و از حمایت های آموزشی، مشاوره ای، راهنمایی و راهبری و... بهره مند شوند و در نهایت نیز ایده های برتر برای عقد تفاهمنامه های تخصصی به نهادهای مرتبط معرفی خواهند شد.

رضا جعفری اضافه نمود: مخاطب اصلی این طرح ملی، گروه های میانی، نخبگان، فعالان جهادی و سازمان های مردم نهاد هستند که می توانند اقدامات شاخص خود را در 6حوزه مالی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و درمان، کشاورزی و ادیان و مذاهب تهیه و به دبیرخانه این ستاد ارسال نمایند.

جعفری افزود: در مثال همیاری مردم در این طرح باید بگویم در یکی از روستاهای ما بنابر گزارش مردم، احتیاج به عملیات عمرانی برای راهسازی است. مردم روستا خودشان با ارائه طرح عمرانی پای کار می آیند. نهاد دولتی هم در حمایت از آنها، این طرح مردم نهاد را به مرحله عمل می رساند.

جعفری با بیان اینکه این طرح در سیستان و بلوچستان در حوزه سلامت هم جای کار بسیاری دارد، ادامه داد: موضوع دزدی سوخت از پمپ بنزین ها هم در استان موضوع جدی است. با پای کار آمدن مردم برای نظارت بر پمپ بنزین ها، می توان موضوع را برای همواره حل و فصل کرد.

دستیار ویژه استاندار تأکید کرد: اجرای طرح ملی شهریاران در واقع هویت دادن به مردم و وصل کردن آنان به سیستم اداری برای اجرای طرح و ایده شان است.

جعفری اعلام نمود: سیستان و بلوچستان به علت حضور اهل تشیع و تسنن، با استفاده از ایده های جوانان می توان ایده های تازه ای برای همگرایی مذاهب در حوزه وحدت داشته باشد. موضوعی که با نشست های مردمی و با شیوه های مردمی مدیریت می گردد.

علاقه مندان برای ارائه طرح و ایده خود در طرح ملی شهریاران تا 20مهرماه مهلت دارند تا به وسیله ارسال عدد یک به شماره تلفن همراه 09965223406 اقدام نمایند. ستاد طرح ملی شهریاران در سیستان و بلوچستان نیز در زاهدان، روبه روی بیمارستان بوعلی، ستاد حکمرانی مردمی واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 42705

به "یاری شهریاران به سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری شهریاران به سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید