متیس تهدید به افشاگری درباره ترامپ کرد

به گزارش مجله آزمون اول، ایسنا نوشت: وزیر دفاع سابق آمریکا گفته است زمانش که برسد درباره خط مشی و استراتژی دفاعی دولت ترامپ توضیحاتی خواهد داد.

متیس تهدید به افشاگری درباره ترامپ کرد

به گزارش پایگاه خبری هیل، جیمز متیس، وزیر دفاع سابق آمریکا که در ماه دسامبر از سمت خود استعفا کرد، طی حضور در شورای روابط خارجی در نیویورک گفته است: زمانش که برسد درباره مسائل امور استراتژیک و خط مشی [دولت ترامپ] حرف می زنم؛ تردیدی در این موضوع ندارم اما لازم است به کسانی که مسئول محافظت از کشور در این برهه بسیار سخت هستند، یک فرصت بدهم.

او هنگام مباحثه درباره کتاب جدیدش به نام کد آشوب: آموختن رهبری گفت: در موعد مطلوب -که نمی دانم چه زمانی باشد- درباره سیاست و استراتژی، اعتراضاتم را مطرح خواهم کرد. وی این کتاب را با همکاری یک نویسنده دیگر نوشته است.

متیس با معرفی کتابش طی هفته پیش، برای نخستین بار از زمان استعفایش در ماه دسامبر، به بیان اظهارات گسترده ای پرداخت؛ او به طور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را مورد انتقاد قرار نداده است، اما زمانی که ترامپ از برنامه اش مبنی بر خارج کردن تمام نیروها از سوریه صحبت کرد، متیس نقدها غیر صریح خود را نسبت به این اقدام به قلم درآورد و در آن، به طور خاصی به اهمیت روابط با هم پیمانان آمریکا اشاره داشت.

در متن نامه استعفای او که در کتاب مذکورش نیز چاپ شده، او به اختلافات خود و رئیس جمهوری آمریکا در اهمیت یاری دریافت از دیگر کشورها تاکید کرده بود.

متیس گفت هرگونه انتقاد را به تعویق می اندازد زیرا به این معتقد نیست که در صورت ترک یک دولت بر سر یک موضوع، می توان بیرون رفت و شروع به صحبت کرد. او می گوید: فکر نمی کنم این، کار درست باشد.

او گفت: ما یک رئیس جمهور، یک وزیر خارجه و یک وزیر دفاع داریم که در تلاش هستند تا از این تجربه بزرگ که من و شما آن را آمریکا می نامیم، محافظت کنند و من قصد ندارم کار آن ها را به عنوان یک وزیر دفاع سابق که حال مسئول چیزی نیست، سخت تر کنم.

این فرمانده سابق نظامی می گوید در تشخیص نهادهای سیاسی و شایستگی های سیاسی افراد، به مردم آمریکا اطمینان دارد.او در این باره می گوید: من اعتماد زیادی به مردم آمریکا دارم، در مورد مردم آمریکا نگرانی ندارم.

23311

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2746

به "متیس تهدید به افشاگری درباره ترامپ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متیس تهدید به افشاگری درباره ترامپ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید