خبرنگاران وزیر آموزش و پرورش: کرونا ثابت کرد مدرسه غیرقابل جایگزین است

به گزارش مجله آزمون اول، مشهد- خبرنگاران- وزیر آموزش و پرورش گفت: شیوع کرونا ما را در برابر این واقعیت عظیم قرار داد که مدرسه غیرقابل جایگزین است و هیچ ابزاری نمی تواند جای معلم را پر کند.

خبرنگاران وزیر آموزش و پرورش: کرونا ثابت کرد مدرسه غیرقابل جایگزین است

محسن حاجی میرزایی عصر شنبه در مراسم بهره برداری از 2 واحد آموزشی خیرساز در مشهد که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار گردید اضافه کرد: در اجلاس اخیر وزرای آموزش و پرورش کشورهای دنیا همه این مطلب را اذعان کردند و معین شد که نظام های آموزشی در وضعیتی قرار دارند که باید خود را متحول و روشهای خود را به روز نمایند.

وی ادامه داد: کرونا مسائل بسیار ایجاد کرد و فضای آموزشی را با بزرگترین چالشهای قرن روبرو ساخت، نگرانی خانواده ها و مسوولان امر بهداشت باعث شد مدارس تعطیل شوند، یک سال قبل این شعار مطرح شد که مدرسه اولین مکانی است که باید بسته گردد و آخرین محلی است که باید باز گردد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی مطالعات گسترده در یک سال اخیر، مخاطرات دور بودن دانش آموزان از مدرسه آشکار شد، همچنین مطالعات یونسکو نشان می دهد اگر همه امکانات برای آموزش مجازی به نحو کامل نیز فراهم گردد، کیفیت آموزش 50 درصد خواهد بود لذا ضروری است مدارس به صورت جدی کار آموزشی خود را شروع نمایند و ما تلاشهای گسترده انجام دادیم که دانش آموزان از آموزش دور نمانند.

وی کم تحرکی دانش آموزان را یکی از مخاطرات شیوع کرونا دانست و اضافه کرد: طی مطالعه انجام گرفته بر روی 13 میلیون دانش آموز در کشور 30 درصد از آنان با مشکل چاقی و اضافه وزن روبرو بودند، این واقعیت تلخی است که سلامت دانش آموزان را تهدید می نماید.

حاجی میرزایی ادامه داد: ساخت یک سالن ورزشی در نظام آموزشی تنها یک سالن ورزشی نیست، بلکه یک مجتمع آموزشی، تربیتی است زیرا امروزه تحرک بدنی برای دانش آموزان تنها به سلامت جسمی و روانی آنها مربوط نمی گردد بلکه ظرفیتهای اجتماعی را احصا می نماید و توانایی ها و مهارتهای آنان را توسعه می دهد.

وی گفت: در سند توسعه و تحول بنیادین آموزش و پرورش، تقویت بدنی در کنار دیگر تقویتهای دانش آموزان از توازن یکسانی برخوردار است، یک دانش آموز باید در کنار مهارتهای اجتماعی و فرهنگی و علمی، ظرفیتهای جسمی خود را نیز افزایش دهد و مهارتهای جمعی خود را به وسیله ورزش توسعه دهد لذا افتتاح یک مجتمع ورزشی به منزله گشایش یک مجتمع تقویتی و سنت ساز و شخصیت پرداز است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: یکی از توصیه های این وزارتخانه، تقویت ظرفیت و توانمندیهای دانش آموزان براساس نیازهای روز است، از این رو نخستین هنرستان ایرانی، اسلامی کشور در مشهد متناسب با ظرفیت بسیار گوهرسنگها در این شهر در چهار رشته تراش سنگهای قیمتی، ماشین سازی، نگارگری و هنر آیینه کاری، هنرجو طلب می نماید و هنرآموزان در این هنرستان می آموزند که چگونه در فراوری ملی مشارکت و به اقتصاد ملی یاری نمایند.

وی ادامه داد: هم اینک 360 رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که 90 رشته از آن مربوط به خراسان رضوی است، با احیای این رشته ها می توان زمینه اشتغال جمعیت بسیاری را فراهم کرد زیرا اقتصاد با توانمندی های ملی اوج می گیرد و هر شغلی که بر قابلیتهای ملی و توانایی های انسانی راسخ نباشد، پایدار نیست.

حاجی میرزایی گفت: با انسان توانمند می توان همه چیز را ساخت لذا انتظار داریم همه دانش آموزان کشور به یک مهارت مسلط شوند زیرا توسعه فعالیتهای فنی و حرفه ای به شکوفایی توانمندیهای دانش آموزان و اقتصاد محلی و در نهایت به اقتصاد ملی یاری می نماید.

در این مراسم مجتمع آموزشی، ورزشی المهدی در منطقه حاشیه شهر مشهد و هنرستان ایرانی، اسلامی شهید چراغچی در مشهد بهره برداری شدند.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 23945

به "خبرنگاران وزیر آموزش و پرورش: کرونا ثابت کرد مدرسه غیرقابل جایگزین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر آموزش و پرورش: کرونا ثابت کرد مدرسه غیرقابل جایگزین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید