خبرنگاران دومین فرد مبتلا به کرونا در ترکیه جان باخت

به گزارش مجله آزمون اول، تهران-خبرنگاران- فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه چهارشنبه شب در تازه ترین آمار جان باختگان ویروس کووید-19 مرگ دومین شهرونند این کشور در اثر ابتلا به این بیماری ویروسی را تأیید کرد.

خبرنگاران دومین فرد مبتلا به کرونا در ترکیه جان باخت

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، کوجا در حساب توئیتری اش نوشت که دومین فردی که جان خود را به خاطر ابتلا به کرونا از دست داده است،یک مرد 61 ساله بود.

وزیر بهداشت ترکیه همچنین بیان کرد که با شناسایی 93 تن دیگر به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار مبتلایان به این بیماری در ترکیه به 191 نفر رسیده است.

کوجا از تمام شهروندان کشورش خواست تا برای قطع زنجیره ابتلای ویروس کرونا با دولت همکاری نمایند.

پیش از این نیز رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در یک نطق تلویزیونی که پس از جلسه هماهنگی برای مقابله با ویروس کرونا در آنکارا سخن می گفت خطاب به شهروندان کشورش گفت: اجازه بدهید که 2 ماه ایستادگی کنیم تا بتوانیم به بهترین شکل این بحران را پشت سربگذاریم.

**فرانسه

وزارت بهداشت فرانسه چهارشنبه شب از افرایش شمار فوت شدگان و مبتلایان به کووید-19 در این کشور اطلاع داد.

براساس گزارش منابع بهداشتی فرانسه، تا به امروز 264 نفر در این کشور جان باخته اند، 9 هزار و 134 نفر نیز مبتلا هستند و از این تعداد حدود یکهزار نفر نیز در 24 ساعت گذشته بهبود یافته اند.

براساس تازه ترین آمار مبتلایان و جان باختگان به کووید-19، 217 هزار نفر در 172 کشور دنیا به کرونا مبتلا شده و 8 هزار و 900 نفر براثر این بیماری جان باخته اند.

**الجزایر

وزارت بهداشت الجزایر از افزایش شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به کرونا به هفت نفر اطلاع داد.

براساس این گزارش همچنین شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی به 75 نفر رسیده است و 32 نفر نیز بهبود یافته اند.

**امارات

امارات متحده عربی نیز در اقداماتی پیشگیرانه، تمام مجوز کار کارگران خارجی را لغو کرد.

به گفته وزارت منابع انسانی امارات، از امروز 19 مارس (29 اسفندماه) تمام مجوز کار کارگران خارجی در چارچوب اقداماتی برای مقابله با کرونا لغو می گردد.

شمار مبتلایان در امارات متحده عربی به 113 نفر رسیده است.

قطر با شناسایی 442 نفر مبتلا به این ویروس در صدر کشورهای عربی به لحاظ شمار مبتلایان به کووید-19 قرار گرفته است، پس از این کشور بحرین با 242 مبتلا و یک فوتی، مصر با 196 مبتلا و 6 فوتی، عراق با یکصد و 54 مبتلا و 12 فوتی، کویت با 142 مبتلا، لبنان با 133 مبتلا و 3 فوتی، و اردن با 55 مبتلا قرار دارند.

در کشورهای عربی واقع در قاره آفریقا پس از الجزایر، مغرب با 49 مورد مبتلا و 2 جان باخته، تونس با 24 مبتلا، موریتانی 2مبتلا و جیبوتی 1مبتلا قرار گرفته اند

همزمان نیز تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان بهداشت دنیای چهارشنبه شب بیان کرد که اگرچه تا به امروز موارد کمی از ویروس کرونا در قاره آفریقا گزارش شده است اما این قاره باید بیدار گردد و خود را برای روبرو با بدترین شرایط آماده کند.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8424

به "خبرنگاران دومین فرد مبتلا به کرونا در ترکیه جان باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دومین فرد مبتلا به کرونا در ترکیه جان باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید