ایجاد زیست بوم فناوری در زمینه سوختهای زیستی

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی با بیان اینکه سوخت های زیستی یکی از راه کارهای موثر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و مبارزه با تغییر اقلیم است، گفت: در فهرست 10 ریسک بزرگی که احتمال وقوع آنها در سال های آینده بیشتر است، تغییرات اقلیمی و بلایای آن، صندلی ویژه ای دارند. به همین دلیل ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با همکاری همه نهادهای مسئول به دنبال جبران این خسارات است.

ایجاد زیست بوم فناوری در زمینه سوختهای زیستی

بنا به گفته قانعی از جمله این موارد می توان به پدیده های جوی شدید، بلایای طبیعی، حملات سایبری، سوء استفاده یا دزدی از اطلاعات، شکست در کاهش و سازگاری با تغییرات جوی، مهاجرت ناخواسته در ابعاد گسترده و بلایای زیست محیطی ساخته دست بشر اشاره نمود.

وی ادامه داد: بر همین اساس و با وجود بروز این ریسک ها می توان امیدوار بود که با یاری سوخت های زیستی، انتشار گازهای گلخانه ای و تخریب محیط زیست را کاهش داد.

قانعی گفت: توسعه استفاده از سوخت های زیستی یاری موثری در کاهش گازهای گلخانه ای و در پی آن جلوگیری از تغییرات اقلیمی در جهان است. باید پذیرفت تغییر اقلیم تنها مختص ایران نیست. اما دانش آن نیز تنها در ایران وجود ندارد و باید به یاری کشورهای دارای این دانش کاربردی و جوانان و متخصصان کشور، یک برنامه جامع و کامل تعریف کنیم و به این اتحاد جهانی بپیوندیم.

به گفته دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، نخستین گام در این راستا این است که شناختی کافی و علمی از این معضل جهانی پیدا کنیم و بعد به دنبال پیدا کردن روش های کنترل آن برآییم. این کار نیز می تواند در یک زیست بوم فناورانه و علمی صورت گیرد.

وی تاکید نمود: شکل گیری شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده های جوان و پویا در این عرصه می تواند نقشی تاثیرگذار در برطرف این معضل باشد. معضلی که دود آن به چشم همه مردم، محیط زیست، همه جانداران و کل کره زمین می رود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4064

به "ایجاد زیست بوم فناوری در زمینه سوختهای زیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد زیست بوم فناوری در زمینه سوختهای زیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید