پژوهشکده مردم شناسی دو کتاب با موضوع موزه مردم شناسی آماده چاپ دارد

به گزارش مجله آزمون اول، رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، از سرانجام ترجمه کتاب موزه ها به مثابه مردم شناسی بصری و تألیف کتاب هم اندیشی موزه مردم شناسی توسط این مرکز اطلاع داد.

پژوهشکده مردم شناسی دو کتاب با موضوع موزه مردم شناسی آماده چاپ دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری علیرضا حسن زاده گفت: با توجه به کمبود منابع علمی کافی در زمینه تعریف و کارکرد موزه مردم شناسی،پژوهشکده مردم شناسی با هدف همکاری با مدیریت موزه ها و اموال منقول فرهنگی- تاریخی یک ترجمه و یک تالیف را در زمینه موزه مردم شناسی آماده چاپ نموده و امیدوار است با همکاری این مدیریت دو اثریاد شده را در نیمه اول سال 1398 منتشر سازد.

ناظر علمی دو طرح یاد شده اضافه نمود: کتاب موزه ها به مثابه مردم شناسی بصری که به توضیح وظایف، فعالیت ها، طبقه بندی موضوعی و تعریف موزه مردم شناسی می پردازد اثر ماری بوکیت بوده که توسط منیژه احمدی ترجمه شده است.

او توضیح داد: کتاب دیگر هم اندیشی موزه مردم شناسی نام دارد که مجموعه گفتار ها، گفت و گو ها و مقالاتی انتقادی در زمینه موزه های مردم شناسی و تاریخ شکل گیری آن در ایران است.

رییس پژوهشکده مردم شناسی گفت: این کتاب به تلاش مینو سلیمی، مریم پهلوان شریف و منصور مرادی اعضای پژوهشکده مردم شناسی آماده شده است.

حسن زاده اظهار امیدواری کرد که در سال 1398 نیز منابع علمی و تحقیقی دیگر توسط این پژوهشکده در زمینه موزه های مردم شناسی آماده گردد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2326

به "پژوهشکده مردم شناسی دو کتاب با موضوع موزه مردم شناسی آماده چاپ دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشکده مردم شناسی دو کتاب با موضوع موزه مردم شناسی آماده چاپ دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید