عکس، رهگیری ایلوشین روسیه در استونی توسط جنگنده های انگلیسی

به گزارش مجله آزمون اول، وزارت دفاع انگلیس بیان کرد، جنگنده های تایفون این کشور یک هواپیمای ترابری نظامی روس را در نزدیکی حریم هوایی استونی رهگیری کردند.

عکس، رهگیری ایلوشین روسیه در استونی توسط جنگنده های انگلیسی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لندن از پرواز جنگنده های خود بر فرار استونی برای رهگیری و مشایعت یک هواپیمای نظامی روس خبر داده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع انگلیس روز سه شنبه در بیانیه ای گفت که جنگنده های تایفون این کشور یکشنبه هفته جاری هواپیمای ترابری ایلوشین-76 روسیه را که در نزدیکی حریم هوایی استونی واقع در منطقه بالتیک پرواز می کرد، رهگیری کردند.

یکی از خلبانان انگلیسی حاضر در عملیات رهگیری ایلوشین-76 روسیه گفت: ما این هواپیمای ترابری را اسکورت نموده و آن را از حریم هوایی استونی دور کردیم.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه خود گفت، جنگنده های تایفون این عملیات رهگیری را که عملیاتی عادی برای اطمینان بخشی به استونی بوده، انجام داده اند.

طبق گفته مقام های لندن، این جنگنده های انگلیسی از یایگاه هوایی آماری استونی به پرواز درآمده بودند.

طبق گزارش ها، از حضور اسکاردان هوایی انگلیس در استونی، این چهاردهمین باری است که جنگنده های انگلیسی هواپیماهای روس را رهگیری و مشایعت نموده اند.

نیروی هوایی انگلیس در راستای ماموریت چرخشی ناتو در استونی از ماه می در استونی حضور دارند و جایگزین آلمان شده اند.

ناتو بعد از همه پرسی سال 2014 الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، چهار گروه نبرد چند ملیتی در استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان مستقر نموده است.

مقام های روسیه بارها ضمن اعلام مخالفت با تحرکات نظامی غربی ها در مناطق همجوار روسیه از قبیل دریای بالیتیک، به آنها هشدار داده اند.

م

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2054

به "عکس، رهگیری ایلوشین روسیه در استونی توسط جنگنده های انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، رهگیری ایلوشین روسیه در استونی توسط جنگنده های انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید