عبور ناو جنگی آمریکا از تنگه تایوان بعد از انتخابات ریاست جمهوری در این جزیره

به گزارش مجله آزمون اول، نیروی دریایی آمریکا کمتر از یک هفته پس از پیروزی سای اینگ ون رئیس جمهور تایوان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، برای اولین بار در سال 2020 یک کشتی جنگی را از تنگه تایوان عبور داد.

عبور ناو جنگی آمریکا از تنگه تایوان بعد از انتخابات ریاست جمهوری در این جزیره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به رغم هشدارهای چین درباره عبور کشتی های جنگی آمریکایی از تنگه تایوان، واشنگتن بعد از پیروزی نامزد مخالف پکن در انتخابات ریاست جمهوری تایوان، یک بار دیگر یک کشتی جنگی را از تنگه تایوان عبور داده است.

به نوشته پایگاه آمریکایی استرایپس، نیروی دریایی آمریکا برای اولین بار در سال 2020 یک کشتی جنگی را از تنگه تایوان عبور داد؛ اقدامی که کمتر از یک هفته پس از پیروزی رئیس جمهور جدایی طلب تایوان در انتخابات ریاست جمهوری اجرا شده است.

به گفته جو کیلی سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا، ناوشکن مجهز به موشک راهنمایی شونده یو اس اس شیلو روز پنجشنبه از تنگه تایوان عبور کرد تا تعهد آمریکا به عبور و مرور آزاد در منطقه ایندوپاسیفیک را به نمایش بگذارد.

این سخنگوی آمریکایی، عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان را اقدامی عادی و روزمره توصیف نموده است.

گنگ شوآنگ سخنگوی وزارت خارجه چین اما در مخالفت با این اقدام آمریکایی ها از واشنگتن خواست، با مسائل مرتبط با تایوان محتاطانه و به گونه ای درست رفتار کند و از آسیب زدن به روابط چین- ایالات متحده و اثرگذاشتن بر روی صلح و ثبات در تنگه تایوان اجتناب ورزد.

شوآنگ که در کنفرانس خبری روز آدینه در جمع خبرنگاران در پکن صحبت می کرد، اضافه نمود: چین از ابتدا تا انتهای عبور کشتی نظامی آمریکایی از تنگه تایوان، از نزدیک شرایط را نظارت نموده بود. مساله تایوان، مهم ترین و حساس ترین موضوع در روابط چین- ایالات متحده است و موضوع حاکمیت و تمامیت ارضی چین در میان است.

عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان، کمتر از یک هفته بعد از پیروزی پیروزی سای اینگ ون رئیس جمهور تایوان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور صورت گرفته است؛ نامزدی که مواضعی مخالف پکن دارد (جزئیات بیشتر).

طبق گزارش رسانه های آمریکایی، در سال 2019 در مجموع 11 کشتی و ناو جنگی آمریکایی در هشت نوبت از تنگه تایوان عبور کردند اما بیشترین عبور ناو و کشتی های آمریکایی از این تنگه به سال 2016 برمی شود. واشنگتن در آن سال 12 بار ناوهایش را از تنگه تایوان عبور داده بود.

م

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5498

به "عبور ناو جنگی آمریکا از تنگه تایوان بعد از انتخابات ریاست جمهوری در این جزیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور ناو جنگی آمریکا از تنگه تایوان بعد از انتخابات ریاست جمهوری در این جزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید