دربست تا امامزاده داود(ع) با 5تومان!

به گزارش مجله آزمون اول، زیارت بقعه امامزاده داود(ع) تا 50،40 سال پیش مثل امروز سهل و آسان نبود.

دربست تا امامزاده داود(ع) با 5تومان!

خبرنگاران/ زهرا کریمی: قبل از آنکه جاده کوهستانی سولقان ساخته گردد، جاده معروف آن موقع برای رفتن به امامزاده، جاده مالرو فرحزاد بود.

احمد فرحزادی دبیر شورایاری محله فرحزاد خاطرات زیادی از جاده خاکی فرحزاد به امامزاده داود(ع) دارد. او می گوید: آخر هفته ها اهالی کن، سولقان و روستای سنگان به میدان فرحزاد می آمدند تا قاطر و الاغ کرایه بگیرند و برای زیارت به امامزاده داود(ع) بفرایند. گاهی خانوادگی می رفتند و برای آسایش خانواده چند قاطر دربست می گرفتند. کرایه قاطرها 5تومان بود. این جاده از محدوده گنبدنما به بعد چندان ایمن نبود و چند پرتگاه خطرناک داشت. البته گاهی در جهت برای استراحت در یکی از قهوه خانه های آب زندگانی، یونجه زار، داودیه یا پاکوتل توقف می کردند.هم زیارت بود و هم سیاحت.

فرحزادی درباره نبود امکانات در روزگاران رفته و ذوق تهرانی ها به رفتن زیارت امامزاده داود(ع) می گوید: از زمانی که جاده شهران را با امکانات ایمنی ساختند معدود افراد بومی و کوهنوردان از این جهت خاکی و کم عرض به امامزاده می فرایند. آن سال ها که ماشین های صحرایی و آفرود نبود همه پای پیاده دست زن و بچه را می گرفتند، از دل کوه و دره ها می گذشتند و با دیدن گنبد آغاز به سلام و صلوات می کردند تا به حرم برسند و بعد از شستن دست و پای خاکی خود را به ضریح می رساندند. الان زیارت رفتن تشریفاتی شده است.

مجله تار و سه تار: مجله تار و سه تار، محفلی از هنر و ساز ایرانی بسازیم.

سفر به کیش: سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران را با ما دنبال کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11329

به "دربست تا امامزاده داود(ع) با 5تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دربست تا امامزاده داود(ع) با 5تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید