خبرنگاران دستگاه تولید اتوماتیک ماسک در چهارمحال و بختیاری بهره برداری شد

به گزارش مجله آزمون اول، شهرکرد- خبرنگاران- دستگاه تولید اتوماتیک ماسک با قابلیت دوخت روزانه 30 هزار ماسک به همت شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه به بهره برداری رسید.

خبرنگاران دستگاه تولید اتوماتیک ماسک در چهارمحال و بختیاری بهره برداری شد

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در حاشیه بهره برداری از این دستگاه، گفت: از صفر تا 100 فرایند تولید این دستگاه برعهده شرکت های فناور استان بوده است که با توجه به شرایط بحران کرونا و نیاز جدی به ماسک، می تواند بخش زیادی از نیاز استان را تامین کند.

اسماعیل پیرعلی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در استان و کمبود جدی ماسک، 2 شرکت فناور استان نسبت به تولید دستگاه دوخت ماسک پیشگام شدند و به همین دلیل هماهنگی های لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان انجام گرفت.

وی با بیان اینکه از طرح موضوع تا بهره برداری از دستگاه تولید ماسک در استان 2 هفته زمان برده است، شرح داد: صدور مجوز، تهیه مواد اولیه، اعطای تسهیلات و جانمایی استقرار دستگاه در این مدت زمان طی شد و اکنون این دستگاه وارد مرحله تولید شده است.

رییس پارک عام و فناوری چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، مواد اولیه در اختیار شرکت قرار داده می شود و پس از دوخت، ماسک ها با پرتودهی گاما استریل می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با قدردانی از تلاش نخبگان و شرکت های فناور استان، گفت: با راه اندازی دستگاه دوخت ماسک، نیاز کادر درمان و بخشی از نیاز مردم استان به ماسک تامین می شود.

مجید شیرانی افزود: بیشتر فرایند دوخت ماسک از طریق این دستگاه به صورت اتوماتیک انجام می گیرد و سپس ماسک های تولیدی از طریق پرتودهی گاما استریل شده و توزیع می شود.

وی، نیاز کادر درمان به ماسک را روزانه 15 هزار ماسک و نیاز مردم را روزانه 100 هزار ماسک گفت و گفت: این دستگاه با تولید روزانه 30 هزار ماسک علاوه بر تامین نیاز کارکنان بیمارستان، بخشی از نیاز مردم استان را نیز پاسخ می دهد.

به گزارش خبرنگاران، با شیوع ویروس کرونا در این استان، تهیه ماسک با مشکل جدی روبرو شد و بسیاری از مردم به دوخت ماسک های پارچه ای روی آورند که با راه اندازی این دستگاه بخشی از مشکل کمبود ماسک در این استان برطرف می شود.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تا به امروز 49 نفر در این استان مبتلا به ویروس کرونا شده اند که از این تعداد 7 نفر تا به امروز جان باخته و 21 نفر بهبود یافته اند.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا که کووید 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می کنند.

مجله تار و سه تار: مجله تار و سه تار، محفلی از هنر و ساز ایرانی بسازیم.

سفر به کیش: سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران را با ما دنبال کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8195

به "خبرنگاران دستگاه تولید اتوماتیک ماسک در چهارمحال و بختیاری بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستگاه تولید اتوماتیک ماسک در چهارمحال و بختیاری بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید