جهاددانشگاهی خراسان شمالی برای فرهنگسازی برنامه های ترافیکی آمادگی دارد

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: جهاددانشگاهی برای فرهنگسازی برنامه های ترافیکی استان آمادگی دارد.

جهاددانشگاهی خراسان شمالی برای فرهنگسازی برنامه های ترافیکی آمادگی دارد

به گزارش خبرنگاران، دکتر رضا شاهین فر در نشست با رئیس گروه ترافیک استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: اگر می خواهیم برای داشتن شهری انسان محور گام برداریم و سبک زندگی را در این راستا تغییر دهیم باید معیارهایی از جمله راحتی، رفاه و سرمایه در آن لحاظ گردد و در این صورت مردم در مقابل این تغییر مقاومت نمی نمایند.

وی با اشاره به اجرای طرح هایی مانند فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه نیز گفت: ورود مسئولان برای الگوسازی این طرح ها مطلوب است اما آنچه اهمیت دارد اجرای جدی طرح است و نباید مردم تصور نمایند که اجراها صرفا نمادین و نمایشی است.

شاهین فر گفت: برای فرهنگ سازی مناسب باید موانع از میان برداشته گردد تا الگوسازی درست انجام و اعتماد مردم نیز جلب گردد.

وی با اشاره به سابقه جهاددانشگاهی و برخورداری آن از مراکز رسانه ای و پژوهشگاه های فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی لازم برای ورود به حوزه فرهنگ سازی برنامه های ترافیکی را دارد.

احسان رستمی کمند، رئیس گروه ترافیک استانداری خراسان شمالی در این نشست با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه ترافیک اظهار کرد: در مرکز استان، شرایط حمل و نقل و عابرین پیاده هر دو باید به وضعیت به سامان و مشخصی برسد و نباید به گونه ای باشد که شهروندان در این زمینه آسیب پذیر باشند.

به گفته وی خراسان شمالی شرایط بسیار خوبی برای رواج فرهنگ دوچرخه سواری دارد اما این امر باید الگوسازی گردد تا شهروندان از دوچرخه استفاده نمایند.

رستمی کمند اظهار کرد: تمام کوشش این است که تفکر مردم و مسئولین در استفاده از دوچرخه تغییر یابد تا الگوسازی مناسبی به وجود آید.

رئیس گروه ترافیک استانداری خراسان شمالی اعلام کرد: به عنوان مثال اگر مسئولی طرحی را در شهر در حوزه معلولین اجرا می نماید باید حداقل یک بار با ویلچر و یا دیگر تجهیزاتی که معلولان از آنها استفاده می نمایند در شهر تردد نمایند تا با نقص های زیرساخت های شهری آشنا گردد.

رستمی کمند عنوان نمود: تنها پیاده راه سازی کافی نیست باید فرهنگ سازی نیز در کنار این موضوع انجام گردد در غیر این صورت نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 508

به "جهاددانشگاهی خراسان شمالی برای فرهنگسازی برنامه های ترافیکی آمادگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهاددانشگاهی خراسان شمالی برای فرهنگسازی برنامه های ترافیکی آمادگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید