توصیه های اساسی به والدین برای رفتار با بچه ها در روزهای شیوع کرونا

به گزارش مجله آزمون اول، آسیب شناس و روانشناس بچه ها گفت: اخبار کرونایی را در یک ساعت معین و بدون حضور کودک دنبال کنید.

توصیه های اساسی به والدین برای رفتار با بچه ها در روزهای شیوع کرونا

بزرگ کلانتری متخصص و آسیب شناس گفتار و زبان و استاد دانشگاه و عضو رسمی انجمن گفتاردرمانی و روانشناسان ایران در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، درباره تاثیر صحبت کردن درباره بیماری کرونا بر روی بچه ها گفت: برای آگاه شدن از خبرها، یک زمانِ محدود را تعیین کنید و فقط همان یک بار گوش دهید. (بدون حضور کودک).

وی با بیان اینکه با خودتان نگویید شنیدن اخبار مربوط به بیماری، تأثیر منفی روی من ندارد! ادامه داد: به جای ترس و نگرانی، نکات بهداشتی که باید رعایت گردد را بنویسید و برای اعضای خانواده هم شرح دهید و خود را ملزم به رعایت آن کنید.

کلانتری افزود: آموزش اصول بهداشتی نباید همراه با حالت ترس و نگرانی در چهره شما باشد چرا که به مرور بچه ها را وحشت زده می نماید.

این آسیب شناس بچه ها توضیح داد: حتماً روزانه حداقل یک ساعت با کودکتان بازی کنید، هر بازی که خودش دوست دارد، زیرا این کار به کودک احساس امنیت و توجه از سمت والدین می دهد.

وی افزود: اگر کسب و کارتان در این شرایط دچار مشکل شده، به هیچ عنوان جلوی کودک، اظهار درماندگی نکنید و از به کار بردن کلماتی، چون بدبخت شدم، پول ندارم، نمی دانم چکار کنم، بپرهیزید چرا که والدین برای بچه ها مرجع قدرت و امنیت و تکیه گاه هستند.

کلانتری همچنین توضیح داد: مقدمات سال نو را با همکاری بچه ها در خانه فراهم کنید مثل کاشت سبزه، پختن شیرینی، تمیز و مرتب کردن وسایل، تهیه هفت سین و... چرا که انجام این روال عادی زندگی به بچه ها این پیغام را می دهد که هنوز مانند سال های قبل امنیت دارند.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7726

به "توصیه های اساسی به والدین برای رفتار با بچه ها در روزهای شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های اساسی به والدین برای رفتار با بچه ها در روزهای شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید