انتقال تنها کفتار گیلان به کلینیک پارک پردیسان تهران

به گزارش مجله آزمون اول، معاون فنی حفاظت محیط زیست گیلان گفت: برای اولین بار وجود گونه ای نادر کفتار در استان گیلان، شهرستان رودبار به صورت رسمی به ثبت رسید.

انتقال تنها کفتار گیلان به کلینیک پارک پردیسان تهران

به گزارش خبرنگاران، منصور سربازی گفت: طی تماس یکی از دوستداران حیات وحش مبنی بر مشاهده یک قلاده کفتار که به نظر آسیب دیده می آمد، کارشناسان حیات وحش و مامورین یگان حفاظت شهرستان رودبار در روستای پاچنار لوشان حضور پیدا کردند.

وی اضافه کرد: همکاران ما پس از انجام هماهنگی های لازم و تهیه قفس مناسب و با استفاده از ابزار مخصوص زنده گیری و دوستداران حیات وحش پیروز شدند این کفتار نابالغ را که از ناحیه دست چپ می لنگید، زنده گیری نمایند.

سربازی اعلام کرد: بعد از مهار کردن و تیمار حیوان در قفس، بلافاصله هماهنگی های لازم جهت انتقال و مداوای این کفتار ماده با مسول کلینیک تخصصی حیات وحش پردیسان انجام شد و این کفتار در شامگاه همان روز به تهران و به کلینیک پارک پردیسان تحویل داده شده است.

وی اضافه کرد: طی آخرین پیگیریهای به عمل آمده، این حیوان تحت درمان قرار گرفته و توانسته به مقدار کم تغدیه کند و در عکسبرداریهای اجرا شده در دست این حیوان شکستگی مشاهده نشد.

وی اضافه کرد: کفتار ایرانی بیشتر شبگرد است اما گاهی اوقات اوایل صبح و اوایل غروب نیز دیده می گردد. این حیوان اغلب به صورت تنها و گاهی هم با خانواده زندگی می نماید و این اولین باری است که وجود این گونه در استان گیلان، شهرستان رودبار به صورت رسمی به ثبت رسیده است.

سربازی اعلام کرد: کفتار تقریبا همه چیزخوار است و اغلب از لاشه حیوانات تغذیه می نماید و از این جهت به رفتگر طبیعت معروف است و نقش بسیار مهمی در نظافت طبیعت، جلوگیری از انتشار آلودگی و بیماری بر اثر فساد لاشه حیوانات دارد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2669

به "انتقال تنها کفتار گیلان به کلینیک پارک پردیسان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال تنها کفتار گیلان به کلینیک پارک پردیسان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید