انتخاب سرپرستی بی طرف در فدراسیون اسکی، گام مثبت وزارت ورزش

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، دوران مدیریت چهار ساله سید عبدی افتخاری با فراز و نشیب های فراوان چند روز گذشته به انتها رسید و انتها روز گذشته کوروش صبوریان سرپرست جدید این فدراسیون معرفی گردید.سرپرستی که بدون شک وظیفه خطیری در این فدراسیون با توجه به شرایط خاص موجود در آن دارد.

انتخاب سرپرستی بی طرف در فدراسیون اسکی، گام مثبت وزارت ورزش

فدراسیون اسکی که چند دهه با ریاست یکی از بومیان اداره می شد مدتی تحت مدیریت ناصر طالبی درآمد. در ابتدا همه چیز بسیار خوب پیش می رفت و نگاه بومی گرایی در این فدراسیون به فراموشی سپرده شد اما اندکی بعد طالبی با موج شدیدی از استعفاهای پی در پی روبرو شد. استعفاهایی که اغلب هماهنگ شده و با هدف به بن بست رسیدن راستا مدیریتی وی طراحی شد. این فرایند تا جایی ادامه پیدا کرد که پایان طالبی قید ریاست فدراسیون اسکی را زد و کناره گیری کرد.

رئیس بعدی فدراسیون کسی نبود جز سید عبدی افتخاری. افتخاری که سابقه سال ها مدیریت در استان های مختلف را داشت این بار در اسکی راستا طالبی را ادامه نداد. او به خوبی می دانست برای فعالیت در این رشته خاص احتیاج به حمایت بومیان به ویژه خانواده پر نفوذ رئیس سابق فدراسیون داشت. بنابراین پر بیراه نبود که این ارتباط دو طرفه باعث شد هم او در مجمع انتخاباتی پیروز گردد و هم بسیاری از ارکان فدراسیون از جمله دبیر فدراسیون از همان طیف بومی باشند که به وی در انتخابات یاری کردند.

افتخاری در چهارسال گذشته ارتباط خوبی با هیأت های استانی داشت و اگرچه در بعد قهرمانی به نسبت سالهای قبل پیشرفتی حاصل نشد و در نتایج گاهاً ضعیف تر نیز عمل شد ولی رضایت نسبتاً عمومی رؤسای استانی از او باعث شد در مجمع اخیر عمومی فدراسیون با این وجود که گزارش اقتصادی خزانه دار پر ایراد و همراه با نواقص فراوانی بود فضای دید استانی نسبت به وی مثبت باشد. البته سوالات اساسی در بعد اقتصادی همچون ابهام در یاری های فدراسیون جهانی اسکی همچنان پابرجاست که انتظار می رود هر چه سریع تر مجموعه مدیریت قبلی فدراسیون نسبت به شفاف سازی در مورد آن اقدام کند.

انتخاب سرپرست جدید اسکی بدون شک دارای چند پیغام است که قطعاً مهمترین آن کوشش مجموعه وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری مجمعی عادلانه است. سرپرست منتخب از بدنه داخلی وزارتخانه و کارمندان حاضر در آن انتخاب نشده تا شائبه حمایت از فرد یا کاندیدایی خاص برایش به وجود آید. بر خلاف کوشش ها برای انتخاب یک سرپرست بومی او از این طیف نیز نیست و نگاهی سلیقه ای و یا قهرآمیز به کسی ندارد.

حالا و پس از مستقر شدن سرپرست جدید در فدراسیون از او توقع می رود همچون بسیاری از فدراسیون های دیگر به محض ورود ارکان اصلی و تأثیرگذار در انتخابات را تغییر دهد. مهمترین عضو دبیر فعلی فدراسیون اسکی است که در مجمع قبلی نیز رکنی اثرگذار بود. اگر قرار است مجمعی عادلانه و به دور از ابهامات چینش و مهندسی انتخابات در پیش داشته باشیم این انتظار هم می رود همچون فدراسیون هایی از جمله تنیس و شطرنج دبیر فدراسیون و به تبع آن دبیر مجمع انتخاباتی تغییر کند.

گام بعدی ایجاد آرامش در جامعه اسکی است. از سرپرست جدید انتظار می رود درهای بسته فدراسیون به روی بعضی را باز کند و شکاف عمیق فدراسیون با طیف گسترده ای از خانواده اسکی را رفع کند. حداقل دلجویی از طیف حذف شده اسکی حتی در همین مدت زمان سرپرستی هم امکان پذیر است.

اگرچه گفته می گردد سید عبدی افتخاری با مشکل بازنشستگی برای حضور مجدد در انتخابات روبرو است اما وی چندی پیش در تبادل نظر با خبرنگاران تاکید نموده بود که هیچ مسئله ای برای حضور در مجمع انتخاباتی اسکی ندارد.

وزارت ورزش و جوانان اگر به دنبال تحول مدیریتی و ساختاری در فدراسیون اسکی است باید با حمایت از سرپرست بی طرف خود بستر مناسبی برای برگزاری یک انتخابات سالم را برگزار کند. انتخاباتی که نتیجه از قبل معین نباشد، حتی پست ها تقسیم نشده باشد و هیچ رکن اثرگذاری همچنان در فدراسیون مشغول به کار نباشد. ضمن اینکه فراموش نکنیم در این سال ها طیف وسیعی از قهرمانان و مربیان و پیشکسوتان از فضای اسکی طرد شده اند و رسالت رئیس آینده برگرداندن آنها به آغوش خانواده اسکی و فدراسیون است چرا که این قهرمانان و پیشکسوتان هستند که در اسکی باقی می مانند نه جایگاه کوتاه مدت چهارساله ریاست.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14513

به "انتخاب سرپرستی بی طرف در فدراسیون اسکی، گام مثبت وزارت ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب سرپرستی بی طرف در فدراسیون اسکی، گام مثبت وزارت ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید