مونسان در حاشیه سفر به استان البرز اطلاع داد: 1100 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه تأمین زیر ساخت های گردشگری استان البرز ، افزایش 5 هزار تخت اقامتی جدید در سطح استان

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از حجم سرمایه گذاری 1100 میلیارد تومانی در حووزه تأمین زیر ساخت های گردشگری استان البرز اطلاع داد.

مونسان در حاشیه سفر به استان البرز اطلاع داد: 1100 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه تأمین زیر ساخت های گردشگری استان البرز ، افزایش 5 هزار تخت اقامتی جدید در سطح استان

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در سفر به استان البرز با حضور در مجتمع گردشگری قصر رز از بخش های مختلف این مجتمع اقامتی بازدید به عمل آورد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه عزیز الله شهبازی استاندار البرز، فخر الدین صابری مدیرکل میراث فرهنگی این استان و تعدادی از مسئولان محلی البرز از بخش های مختلف مجتمع گردشگری قصر رز بازدید به عمل آورد و با سرمایه گذار این مجتمع از نزدیک گفت و گو کرد و در جریان آخرین وضعیت سرمایه گذاری در این پروژه گردشگری نهاده شد.

مونسان از همچنین از پروژه احداث هتل 5 ستاره به عنوان فاز بعدی مجتمع گردشگری قصر رز نیز بازدید کرد و بر حمایت های دولت و سازمان میراث فرهنگی از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تأکید کرد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه این بازدید و در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به رونق سرمایه گذاری در حوزه گردشگری گفت: در سطح استان البرز 1100 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه تأمین زیر ساخت های گردشگری در حال اجرا است که با این حجم از سرمایه گذاری 5 هزار تخت جدید اقامتی به مجموعه ظرفیت های اقامتی این استان اضافه خواهد شد.

او گفت: استان البرز یکی از استان های دارای ظرفیت در حوزه گردشگری است که نزدیکی این استان به تهران می تواند یک ظرفیت مهم برای توسعه گردشگری باشد و خوشبختانه در حال حاضر شاهد این هستیم که پروژه هتل 5 ستاره به عنوان فاز جدید مجتمع گردشگری قصر رز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است و اولین هتل 5 ستاره در استان البرز احداث خواهد شد.

او گفت: این در حالی است که صنایع دستی استان البرز نیز از ظرفیت های مهمی برخوردار است و با توافق اجرا شده با استاندار البرز، به زودی بازارچه دائمی صنایع دستی در این استان راه اندازی خواهد شد.

مونسان گفت: ظرفیت های مهمی در حوزه گردشگری در استان البرز وجود دارد که به نظر من باید بیش از پیش شکوفا گردد، خوشبختانه استاندار البرز به حوزه گردشگری توجه دارد و امید دارم با حضور آقای شهبازی گردشگری این استان بیش از پیش رونق یابد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به بومگردی به عنوان یک ظرفیت جدید در حوزه گردشگری اشاره نمود و گفت: ظرفیت های بسیار خوبی نیز در حوزه بومگردی در استان البرز وجود دارد و طبیعت بکر این استان می تواند باعث گردد تا بومگردی در البرز رونق بیشتری داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به ثبت آثار جهانی اشاره نمود و گفت: پرونده راه آهن شمال - جنوب ایران به عنوان یک پروژه عمرانی تاریخی برای ثبت جهانی ارسال شده و در نوبت نهاده شده است.

او اضافه نمود:همه کشورهای عضو یونسکو سالانه یک سهمیه جهانی برای ثبت آثار تاریخی و باستانی خود دارند که در کوشش هستیم تا آثاری مانند تپه تاریخی ازبکی در نظرآباد البرز را به ثبت جهانی برسانیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد ساخت و سازها در حاشیه رودخانه ای اشاره نمود و گفت: منطقه طالقان در راستا رودخانه ممکن است خطرات ناشی از عدم رعایت بستر حریم رودخانه دردسر ساز باشد.

او اضافه نمود: این مصوبه راستا گردشگری را باز گذاشته است و مقرر شده است که سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی با هم طرحی را آماده سازی نمایند که شورای عالی امنیت ملی آن را بپذیرد.

مونسان اعلام نمود: این مصوبه حوزه آبریز البرز و تهران را در برگرفته چراکه مسائل زیست محیطی حائز اهمیت است اما به لحاظ گردشگری در این حوزه این امکان دیده شده است که یک طرحی به شورای عالی امنیت ملی ارائه گردد و امید است طرحی که قرار است به این شورا ارائه گردد هرچه سریعتر با همکاری سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی آماده گردد.

در حاشیه بازدید علی اصغر مونسان از مجتمع گردشگری قصر رز در استان البرز، نشست تعدادی از فعالان و دست اندرکاران حوزه گردشگری این استان با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار گردید.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 602

به "مونسان در حاشیه سفر به استان البرز اطلاع داد: 1100 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه تأمین زیر ساخت های گردشگری استان البرز ، افزایش 5 هزار تخت اقامتی جدید در سطح استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان در حاشیه سفر به استان البرز اطلاع داد: 1100 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه تأمین زیر ساخت های گردشگری استان البرز ، افزایش 5 هزار تخت اقامتی جدید در سطح استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید