بیرانوند: برای ترک پرسپولیس عجله ندارم

به گزارش مجله آزمون اول، درست ترین و بهترین پیشنهاد، در بهترین زمان ممکن فرا خواهد رسید و آنوقت هم من و هم پرسپولیس راضی و خوشحال خواهیم بود.

بیرانوند: برای ترک پرسپولیس عجله ندارم

به گزارش خبرنگاران ، بیرانوند که پنالتی رونالدو را مهار کرد، شایعه ها غزل خداحافظی را بجای او خواندند. خودش هم البته بی میل نبود به رفتن. می خواست بازی در یک لیگ اروپایی را تجربه کند اما قراردادش با پرسپولیسِ دست بسته، پاهایش را بسته بود. باشگاه اجازه خرید نداشت و فروختن علیرضا بیرانوند به باشگاه های خارجی هم بیشتر از سودش، زیان بار می نمود. این شد که درهای خروج را به رویش بستند اما امضا دادند که در نیم فصل وقتی پنجره باز شد، رضایت نامه اش را 700 هزار دلار از او بخرند. البته اگر پیشنهادی باشد که به رفتن ترغیبش کند. همان موقع هم البته فقط می شنیدیم که بیرانوند از اروپا پیشنهاد دارد اما به طور تعیین از هیچ باشگاهی نام نبردند. درست مثل حالا که شایعه نموده اند از لیگ های فرانسه، ایتالیا و انگلیس پیشنهاداتی به او رسیده است.

محال است مصاحبه ای از علیرضا بیرانوند ببینیم یا بخوانیم و درباره مهار پنالتی کریستیانو رونالدو از او نپرسیده باشند. همان طور که زندگی سخت و متفاوت او پیش از حضور در فوتبال حالا توجه همه جهان را به خود جلب نموده و به یک بخش جداناپذیر از مصاحبه های دروازه بان ملی پوش پرسپولیس تبدیل شده است. این بار سایت اسلوبودان دالماسیکا (slobodnadalmacija)کرواسی به سراغ علیرضا بیرانوند رفته و در معرفی اش نوشته: زندگی دروازه بان 25 ساله تیم ملی ایران، داستان جالبی دارد. داستانی که ابتدا گاردین آن را رو کرد و نوشت: این دروازه بان زمانی بی خانمان بود ولی توانست روزی پنالتی کریستیانو رونالدو را در جام جهانی مهار کند. با این مقدمه، خبرنگار اسلوبودان دالماسیکا مصاحبه علیرضا بیرانوند را شروع نموده است: علیرضا، چه زمانی دقیقا از پرسپولیس جدا خواهی شد؟ در ابتدای مصاحبه وقتی این سوال از او پرسیده شد، مترجم آن را آن طور که می خواستیم ترجمه نکرد. بیرانوند متوجه مکث در مصاحبه شد و ما هم صحبت را از جایی دیگر شروع کردیم.

شما پیشینه سختی در زندگی داشتید. چطور توانستید با این همه مشکل به موفقیت برسید؟

بله، درست است. من در شرایط سختی بزرگ شدم. در روستاهای لرستان بودیم و تنها شهری که می شناختم، خرم آباد بود. پدر من چوپان بود. او به شهر می رفت و مقادیر زیادی شیر و پنیر از 12 گوسفندی که داشتیم، می فروخت. ما در فقر شدیدی زندگی می کردیم. هم من و هم خواهران و خانواده ام. غذای خیلی خوبی مصرف نمی کردیم. نمی توانید تصور کنید که چقدر زندگی در آن شرایط دورافتاده سخت بود ولی من به تهران رسیدم، برای تیم نفت بازی کردم و حالا برای پرسپولیس و تیم ملی ایران بازی می کنم. من همه این موانع را پشت سر گذاشته ام. از بی خانمانی تا کار در پیتزاسفروشی.

آیا بعد از این که درآمد خوبی از فوتبال به دست آوردی، به خانواده ات که در این سختی ها کنارت بودند، یاری کردی؟

خانواده من در حال حاضر 300 راس گوسفند دارند که من برای شان خریداری نموده ام. آن ها هنوز مشغول پرورش گوسفندان هستند. در حال حاضر فروش پدرم از این راه بیش تر شده است. دیگران هم تغییر نموده اند. خصوصا بستگانی که داشتم. قبلا نمی خواستند چیزی از ما بشنوند و هیچ وقت به ما یاری نکردند اما امروز همه من را تمجید می نمایند.

شما پرتاب دست های خیلی معروفی دارید که کمی غیرطبیعی است. هیچکس در جهان نمی تواند اینقدر توپ را بلند پرتاب کند. چطور به این توانایی رسیدی؟

به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه سنگ در دستانم بود تا از گوسفندان مراقبت کنم. با آن ها که نمی توانستم فوتبال بازی کنم (و می خندد). البته من برای خودم تفریحاتی داشتم و آنجا پرتاب سنگ انجام می دادم. با سنگ های خیلی سنگینی برای خودمان موانع ایجاد و از فواصل دور با دست مان این موانع را نشانه گیری و سنگ پرتاب می کردیم. همین باعث شد پرتاب دست هایم قوی گردد. در حال حاضر می توانم توپ را 70 متر هم پرتاب کنم. مهم ترین مساله، حفظ شانه ها و عضلات دست است. الان هم متاسفانه پسر هفت ساله ام از این حرکت من تقلید می نماید و در تلویزیون دیده که من این کار را انجام می دهم. او کنترل تلویزیون یا هر چیز دیگری را که دم دستش پیدا کند، برمی دارد و به این طرف و آن طرف پرتاب می نماید. او کنترل را محکم به سمت صفحه تلویزیون پرتاب می نماید به همین خاطر تا حالا صفحه دو تلویزیون را شکسته و پنج هزار دلار خسارت وارد نموده است. علاوه بر این من یک دختر کوچک تر هم دارم. من و همسرم باید مراقب آن ها باشیم.

بعد از مهار پنالتی کریستیانو رونالدو به یک قهرمان در ایران تبدیل شدی. آن بازی با تساوی به انتها رسید و شما به خانه بازگشتید چون نتوانستید به دور بعد جام جهانی راه پیدا کنید. با این حال از شما به عنوان یک قهرمان در بین اهالی فوتبال ایران یاد شد و می گردد. درباره آن پنالتی برای مان بگو.

قبل از شروع جام جهانی 2018 روسیه و بعد از اینکه در قرعه کشی تعیین شد ما با پرتغال و کریستیانو رونالدو همگروه شده ایم، من پیغام های زیادی در شبکه های مجازی دریافت کردم. خیلی ها به تمسخر پرداختند و کار من را تمام شده دانستند. این برایم ناراحت نماینده بود که طرفداران ایرانی چنین پیغام هایی را ارسال می کردند. بعد از اینکه داور پنالتی گرفت و رونالدو پشت توپ ایستاد، من فقط به آن پیغام ها فکر می کردم. می دانستم بهترین جواب به آنها این است که خودم را نشان دهم. باید دست کریس را می خواندم. حس کردم او ضربه اش را به سمت چپ من می زند و محکم هم این کار را انجام خواهد داد. نمی خواستم رونالدو حرکت پای من را ببیند اما از قبل تصمیمم را گرفته بودم که به کدام جهت حرکت کنم. از لحظه بعد از مهار پنالتی اما دیگر چیزی را به یاد نمی آورم. فقط زیر لب می گفتم خدای عزیزم، حالا لطفا به فقرا یاری کن. دقیقه 55 بود که آن پنالتی را گرفتم و حس می کردم روی ابرها هستم. انگار تمام جهان در مشت من بود. بازیکنان به سراغم آمدند و می گفتند حواست کجاست، در زمین هستی؟

در ادامه ، دوباره برای پرسپولیس به میدان رفتی و در تیم برانکو ایوانکوویچ کار می کنی. از حضور در پرسپولیس در این مدت، بگو.

بله. برانکو بعد از جام جهانی 2018 روسیه به من تبریک گفت و استراحت داد و در سه بازی نخست رادوشوویچ را درون دروازه قرار داد. او به من گفت در حال حاضر انتظارات از تو خیلی بالا رفته و حالا همه طرفداران پرسپولیس این انتظار را دارند که تمام شوت ها و پنالتی ها را مهار کنی. من در کنار ایگور مربی دروازه بان ها و همین طور رادوشوویچ دروازه بان دوم تیم خیلی پیشرفت کردم و بهتر شدم. در پرسپولیس سخت تمرین می کنم و جو خیلی خوبی در تیم حاکم است. همکاری خیلی خوبی با رادو در پرسپولیس دارم. او از نظر تکنیکی او دروازه بان خیلی خوبی است. ایگور هم خیلی از ایرادات من را بر طرف کرد. شاید یک میلیون ایراد داشتم که همه آن ها را با یاری ایگور بر طرف کردیم. خصوصا در نحوه دفاع کردن و بازی خوانی. البته در کنار برانکو که این همه به شما اعتماد دارد و شما را دوست دارد، پیشرفت کردن عجیب نیست.

و حالا که حسابی پیشرفت نموده ای، تصمیم گرفته ای از پرسپولیس بروی.

من بعد از جام جهانی پیشنهاد های زیادی داشتم. الان هم پیشنهادهای خیلی خوبی به من رسیده اما عجله ای برای رفتن ندارم.

بعد از جام جهانی از رفتن گفته بودی و از تیم هایی هم چون فنرباغچه ترکیه، رئال سیوسیداد اسپانیا و چند باشگاه انگلیسی به عنوان مشتریان شما یاد شد اما همچنان در ایران هستی و برای پرسپولیس بازی می کنی.

فکر می کنم درست ترین و بهترین پیشنهاد، در بهترین زمان ممکن فرا خواهد رسید و آنوقت هم من و هم پرسپولیس راضی و خوشحال خواهیم بود. همان طور که گفتم، فعلا عجله ای برای رفتن از پرسپولیس ندارم.

علیرضا بیرانوند اولین و تنها دروازه بانی است که توانسته در جام جهانی پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کند و به همین خاطر در کتاب تاریخ فوتبال از این حیث نامش ماندگار خواهد بود. این دروازه بان ایرانی در انتخابی جام جهانی روسیه توانست 12 کلین شیت به همراه تیم ملی فوتبال ایران داشته باشد و از این حیث آمار جالب توجهی را از خود بر جای گذاشت. بیرانوند اما به گفته خودش به این آمار، توجهی ندارد : من هیچوقت به آمار و ارقام نگاه نمی کنم اما وقتی چنین چیزهایی را می شنوم، خوشحال می شوم. درباره مهار پنالتی کریستیانو رونالدو هم همین طور. خوشحالم که سریال گل زدن های او برابر من متوقف شد.

2 - 770 - 390

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 367

به "بیرانوند: برای ترک پرسپولیس عجله ندارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیرانوند: برای ترک پرسپولیس عجله ندارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید