20 کارگاه ایجاد هنرهای سنتی در کاروانسرای گنجعلیخان کرمان دایر شد

به گزارش مجله آزمون اول، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به بازدید بسیار زیاد گردشگران از مجموعه گنجعلیخان در کرمان گفت: 20 کارگاه ایجاد هنرهای سنتی در کاروانسرای گنجعلیخان کرمان دایر شد.

20 کارگاه ایجاد هنرهای سنتی در کاروانسرای گنجعلیخان کرمان دایر شد

به گزارش خبرنگاران از کرمان، محمود وفایی امروز در جمع خبرنگاران گفت: همه ساله گردشگران بسیاری از مجموعه گنجعلیخان کرمان از جمله کاروانسرای این مجموعه بازدید می نمایند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان از دیرباز فراورینماینده صنایع دستی و بسیاری از هنرهای سنتی در کشور بوده است که باید در سطح جهان معرفی گردد گفت: به همین منظور طبقه همکف کاروانسرای گنجعلیخان را برای نمایش و عرضه فراوریات هنرهای سنتی کرمان در نظر گرفته ایم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر 20 کارگاه زنده هنرهای سنتی در این مکان تاریخی دایر شده است اضافه نمود: با برنامه ریزی انجام شده به زودی در طبقه فوقانی این کاروانسرا نیز 20 کارگاه زنده دیگر راه اندازی می گردد.

وی راه اندازی این کارگاه ها را فرصت مناسبی برای معرفی صنایع دستی استان و همچنین هنرهای سنتی کرمان دانست و خاطر نشان کرد: از این پس گردشگران داخلی و خارجی می توانند در کنار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری، با شیوه و روش های فراوری هنرهای سنتی و صنایع دستی استان کرمان به صورت زنده آشنا شوند.

وفایی ابراز امیدواری کرد: با دایر شدن این قبیل کارگاه ها علاوه بر اشتغالزایی، شاهد معرفی بیشتر و افزایش فروش فراوریات صنایع دستی استان کرمان باشیم.

وی اضافه نمود: کارگاه های زنده هنرهای سنتی کاروانسرای گنجعلیخان با حمایت شرکت تعاونی کارکنان میراث فرهنگی استان کرمان راه اندازی شده است.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6827

به "20 کارگاه ایجاد هنرهای سنتی در کاروانسرای گنجعلیخان کرمان دایر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 کارگاه ایجاد هنرهای سنتی در کاروانسرای گنجعلیخان کرمان دایر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید