17 جهش جدید ویروس کرونا در انگلیس ، این نوع جهش را در ایران ندیدیم

به گزارش مجله آزمون اول، استاد ویروس شناسی با بیان اینکه جهش های ویروس انگلیس، دانمارک و استرالیا در ایران دیده نشده، گفت: طبق توالی یابی های تا مهرماه این جهش ها نبوده است.

17 جهش جدید ویروس کرونا در انگلیس ، این نوع جهش را در ایران ندیدیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حسین کیوانی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره جهش های جدید ویروس کرونا که در انگلیس، دانمارک و استرالیا دیده شده اظهار کرد: همه ویروس ها جهش پیدا می کنند و ویروس کرونا از این قضیه مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه، اما در جهش های ژنتیکی، مهم، خصوصیاتی است که به ویروس داده می شود، گفت: جهش های کنونی در انگلیس، دانمارک، استرالیا و برخی کشور ها از 3 ماه گذشته در این کشور ها مشاهده شده بود؛ 17 جهش در مورد قدرت سرایت، افزایش بیماری زایی و کشندگی تا 70 درصد در این کشور ها گزارش شده بود.

استاد ویروس شناسی خاطر نشان کرد: خوشبختانه طی توالی یابی های موج اول و دوم منتهی به شهریور ماه و بعضاً در مهر ماه جهش های این کشور ها را در ایران نداشتیم.

وی با بیان اینکه این مطالعه به صورت مستمر و زیر نظر سازمان پدافند غیر عامل انجام می گیرد که در آن جهش ها رصد می شوند، تاکید کرد: این توالی یابی و بررسی های بیشتر در موج سوم در حال ارزیابی است.

کیوانی افزود: آمار و ارقام مشخص است و نشان می دهد که تا موج دوم بیماری کرونا (تا ماه شهریور و مهر ماه) جهش های دیده شده در انگلیس و … را در ایران نداشتیم.

به گفته عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بررسی این موضوع و رسیدن به جهش ها زمانبر است و باید نمونه های مختلف از سراسر کشور داشته باشیم و جامعه آماری ما کامل باشد.

وی با بیان اینکه اینکه جامعه آماری باید روی چندصد نفر مورد ارزیابی قرار بگیرد، افزود: مردم باید کماکان مراعات کنند، چون همان جهش های انگلیس، دانمارک و استرالیا ممکن است در ایران ایجاد و منتشر شود، ولی هر چقدر جلوی انتشار و انتقال ویروس را بگیریم از چنین بلایایی مصون هستیم.

کیوانی با تاکید بر ضرورت مراعات افراد در نکات بهداشتی، مطرح نمود: اگر فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و جلوگیری از تجمعات را نداشته باشیم باعث عدم جلوگیری از انتشار ویروس می شویم.

وی گفت: اگر فردی از این کشور ها وارد می شود بایستی فکر کنیم که ناقل ویروس است و می تواند به راحتی انتقال دهد از این رو لازم است که حتماً در این موارد موضوع قرنطینه را جدی بگیریم.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19898

به "17 جهش جدید ویروس کرونا در انگلیس ، این نوع جهش را در ایران ندیدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 جهش جدید ویروس کرونا در انگلیس ، این نوع جهش را در ایران ندیدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید