یک طوفان دریایی ویرانگر در جهت فلوریدا

به گزارش مجله آزمون اول، یک طوفان دریایی در حال قوت دریافت و حرکت به سوی سواحل جنوب شرقی آمریکاست و هواشناسان آن را بسیار خطرناک ارزیابی نموده اند.

یک طوفان دریایی ویرانگر در جهت فلوریدا

به گزارش خبرنگاران، این طوفان دریایی که دوریان نام دارد هم اکنون به لحاظ شدت، درجه یک محسوب می گردد اما با تلاطم و حرکت در اقیانوس آرام در حال قدرت دریافت است و پیش بینی شده که ممکن است در زمان رسیدن به سواحل جنوب فلوریدا به توفندی با قدرت 3 یا حتی 4 بدل گردد.

حداکثر قدرت یک طوفان دریایی 5 است.

سازمان ملی هواشناسی آمریکا برآورد نموده که دوریان حوالی عصر یکشنبه به منطقه ای در حد فاصل ایالت های فلوریدا و جورجیا برسد.

طوفان های دریایی معمولا با رسیدن به خشکی تضعیف می شوند اما بسته به سهمگینی شان حتی پیش از نزدیک شدن به خشکی می توانند سطح آب دریاها را تا چند متر بالا ببرند و مناطق وسیعی را زیر سیل فرو ببرند.

از همین رو ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا از هم اکنون وضعیت فوق العاده در این ایالت اعلام نموده است.

او توصیه کردی کسانی که در نوار احتمالی حرکت این طوفان قرار دارند دست کم مایحتاج هفت روز را آماده نمایند.

مرکز هواشناسی و طوفان های دریایی آمریکا هم در تازه ترین اطلاعیه خود طوفان دوریان را حامل گردبادهای ویرانگری دانسته که سواحل شرقی فلوریدا را تهدید می نمایند.

هشدارهای جدید پس از آن منتشر شد که کانون طوفان دریایی دوریان از کنار پورتوریکو گذشت و این جزیره سرزمینی آمریکا را از یک بلای ویرانگر دیگر مصون گذاشت.

بنابر گزارش بی بی سی، پورتوریکو سال گذشته و پس از این که طوفان دریایی ماریا تاسیسات زیربنایی این جزیره را در هم کوبید برای ماه ها بدون برق ماند و اگر چه در ابتدا تعداد قربانیان چند ده نفر اعلام شده بود اما تحقیقی که توسط دانشگاه های آمریکا صورت گرفت تعداد قربانیان این طوفان دریایی را حدود 3000 نفر تخمین زد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2590

به "یک طوفان دریایی ویرانگر در جهت فلوریدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک طوفان دریایی ویرانگر در جهت فلوریدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید