گروههای سیاسی به مصطفی الکاظمی فرصت بدهند

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از السومریه، ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی امروز چهارشنبه درباره هرگونه فشار به نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق هشدار داد.

گروههای سیاسی به مصطفی الکاظمی فرصت بدهند

آیات المظفر سخنگوی ائتلاف النصر عراق گفت: موضع ائتلاف النصر ثابت است و آن دعوت از گروههای سیاسی برای دادن فرصت به مصطفی الکاظمی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه و آزاد گذاشتن وی برای انتخاب اعضای کابینه اش است.

وی تاکید نمود: پس از اینکه الکاظمی کابینه اش را معرفی کرد ما همه جوانب آنرا آنالیز خواهیم کرد. در نشست اخیر گروههای شیعی با کاظمی خواهان انتخاب وزیران باکفایت به دور از سهمیه بندی طایفه ای و حزبی همراه با احترام به حقوق همه گروهها شدیم.

المظفر اضافه نمود: فشار بر الکاظمی در مرحله اولیه نادرست است. العبادی به دنبال نزدیک کردن دیدگاهها میان گروههای سیاسی و گشودن بن بست کنونی در فرایند سیاسی عراق است.

سخنگوی ائتلاف النصر اعلام کرد: ائتلاف النصر درباره نامزدهای پست های وزراتی یا سهم، درخواستی مطرح نکرده است و ما به تصمیم الکاظمی احترام می گذاریم.

این در حالی است که الکاظمی امروز از تکمیل فرایند کابینه خود اطلاع داد و اینکه وارد مرحله مصاحبه با گروههای سیاسی درباره آن شده است.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9915

به "گروههای سیاسی به مصطفی الکاظمی فرصت بدهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروههای سیاسی به مصطفی الکاظمی فرصت بدهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید