گردشگری اسلامی در اصفهان راه اندازی می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، فریدون الله کمک در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه بخش مهمی از گردشگری در کشور ما ما فرهنگی-اسلامی است، گفت: بر این اساس رویکردی که در اصفهان وجود دارد این است که علاوه بر اماکن تاریخی، مراکز زیارتی مانند مشهد اردهال نیز مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

گردشگری اسلامی در اصفهان راه اندازی می گردد

وی ادامه داد: در اصفهان تمام اماکن تاریخی شناسایی شده و بعضا به ثبت رسیده است و با ورود و مشارکت سرمایه گذاران داخلی می توان این اماکن را برند تاریخی کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان علاوه بر اماکن تاریخی نیازمند گردشگری در بافت مدرن نیز هست، توضیح داد: شاهد ایجاد ظرفیت های فرهنگی مدرن در اصفهان هستیم که این ظرفیتها باعث می گردد گردشگران تنوع بیشتری برای بازدید را شاهد باشند و بیشتر جذب اصفهان شوند.

وی ادامه داد: سیتی سنتر جزو مراکز جدیدی است که در اصفهان به بهره برداری رسیده و به موجب آن، استخرها، سالن سینما و مکانهای تفریحی مدرنی برای اصفهان ایجاد شده است.

الله یاری با اشاره به تخصیص راهنماهای گردشگری در مراکز تاریخی اصفهان اضافه نمود: ما در بسیاری از مراکز تاریخی با کمبود نیروهای گردشگری روبرو هستیم اما با انجمن راهنمایان تور در اصفهان هماهنگ نموده ایم تا در اماکن تاریخی حاضر شده و سرویس رسانی نمایند.

راه اندازی سامانه صوتی چند زبانه برای گردشگران بناهای تاریخی

وی با بیان اینکه سیستم راهنماهای بناهای تاریخی به سمت استفاده از نرم افزار های آنلاین رفته است، گفت: سامانه صوتی چند زبانه با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده است که می تواند یاری خوبی در زمان بازدید گردشگران خارجی از مراکز تاریخی باشد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 466

به "گردشگری اسلامی در اصفهان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری اسلامی در اصفهان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید