کرونا به بچه ها هم رحم نمی کند

به گزارش مجله آزمون اول، رییس شانزدهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب بچه ها گفت: کرونا به بچه ها هم رحم نمی کند. موارد فوتی بر اثر این بیماری در بچه ها نیز داشته ایم و حتی نوزاد کمتر از 28 روز هم در بین جانباختگان دیده می شود.

کرونا به بچه ها هم رحم نمی کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر محمدمهدی ناصحی اظهار کرد: هرچند هم تظاهر بالینی بیماری و هم مرگ و میر در بچه ها نسبت به بزرگسالان کمتر است اما این موارد در بچه ها هم مشاهده می شود. به همین دلیل خانواده ها باید مراقب باشند بچه ها پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و به این موضوعات توجه کامل داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بچه ها حتما از ماسک استفاده کنند، گفت: توصیه اکید این است که آنان در مکان های شلوغ حضور پیدا نکنند، اما در صورت لزوم حضور در این مکان ها، حتما از ماسک استفاده کنند.

ناصحی ادامه داد: با توجه به تعطیلی مدارس و حضور دانش آموزان در خانه، بچه ها نباید در اجتماعات حضور پیدا کنند، اگر اتفاقی برای آنان رخ دهد می تواند جبران ناپذیر باشد.

رییس شانزدهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب بچه ها در پاسخ به این سوال که آیا کرونا در بچه ها شایع است، گفت: این بیماری در بچه ها نسبت به بزرگسالان کمتر است، اما آنان هم مبتلا می شوند و تعدادی از مبتلایان هم در بیمارستان هایی مانند بچه ها مفید بستری هستند.

ناصحی بیان داشت: علایم کرونا در بچه ها ممکن است نسبت به بزرگسالان قدری متفاوت باشد؛ به طور مثل علایم گوارشی در بچه ها نسبت به بزرگسالان، بیشتر دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه سایر علایم در بچه ها قدری ضعیف تر است، گفت: علایم شدید تنفسی هم ممکن است در آنان بروز پیدا کند و متاسفانه مرگ و میر در اطفال هم می تواند رخ دهد.

مینو محرز عضو کمیته کشوری بیماری های عفونی نیز معتقد است خطر کرونا برای بچه ها کمتر از بزرگسالان نیست و تصور مصونیت بچه ها از این ویروس اشتباه است.

وی می گوید: در ابتدای شیوع کرونا با توجه به گزارش هایی که از چین آمده بود، تصور می شد میزان ابتلا به کرونا در بین بچه ها کم است اما بعد تعیین شد که این تصور درست نیست و میزان ابتلا به بچه ها کم نیست و در مواردی بچه ها با علایم شدید به بیماری کووید19 مبتلا می شوند و حتی در مواردی فوت میکنند.

به گفته محرز، در مجموع ابتلا به بیماری کووید19 در بچه ها نسبت به بزرگسالان کمتر است اما بچه ها نیز می توانند مثل بزرگسالان به این بیماری مبتلا شوند و علایم ریوی و سایر علایم این بیماری در بچه ها نیز مشاهده می شود البته همزمان با کرونا شاهد ابتلای بچه ها به بیماری کاوازاکی هم در برخی مناطق کشور هستیم که علایم ریوی شبیه کرونا دارد.

شانزدهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب بچه ها از 24 تا 28 آذر با حضور پزشکان متخصص بچه ها و اساتید دانشگاه به صورت وبینار در بیمارستان مفید برگزار می شود.

در این کنگره که هر ساله برگزار می شود، بیماری شایع و تازه های طب بچه ها مورد بررسی قرار می گیرد و همه ساله همکاران سراسر کشور استقبال خوبی از این رویداد می کنند.

موضوعاتی نظیر کرونا و بیماری های دیگر مانند اعصاب، سرطان خون و آلرژی و حساسیت ها و نقص ایمنی در بچه ها در این کنگره مورد بررسی علمی قرار می گیرد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20210

به "کرونا به بچه ها هم رحم نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به بچه ها هم رحم نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید