کاهش فروش گوشی های اپل با عرضه آیفون های جدید هم جبران نخواهد شد

به گزارش مجله آزمون اول، در طول چند سال گذشته، تحلیل گران همیشه پیش بینی می کردند اپل آیفون های جدید خود را با ویژگی های جدید و منحصربفردی منتشر کند که آیفون 11 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کاهش فروش گوشی های اپل با عرضه آیفون های جدید هم جبران نخواهد شد

در سال 2016، بسیاری ها گمان می کردند از آن جایی که آیفون 6 فروش فوق العاده بالایی را تجربه کرده، اپل آیفون 7 را با قابلیت های بسیار بالایی روانه بازار خواهد کرد و لذا این گوشی می تواند رکورد فروش بیشتری داشته باشد.

با عرضه آیفون X در سال 2017، بسیاری ها پیش بینی می کردند آیفون جدید با ارائه قابلیت های جدید می تواند رکورد جدیدی را در فروش به ثبت برساند اما این اتفاق نیفتاد و حتی در ادامه و با معرفی آیفون های دیگر در سال 2018 هم نه تنها رکورد بهتری ثبت نشد، بلکه آمار فروش گوشی های اپل هم با افت روبرو شد.

یکی از دلایل این امر این است که کاربران دلیل خاصی برای فروش گوشی های آیفون خود ندارند. به نظر می رسد دوره افرادی که هر سال گوشی خود را با گوشی های جدید تعویض می کردند به سر آمده؛ چراکه وب سایت Strategy Analytics هم طی جدیدترین تحقیقاتی که انجام داده به این نتیجه رسیده که کاربران گوشی های هوشمند حداکثر تا 3 سال تمایلی به تعویض گوشی های خود ندارند.

طبق آخرین گزارشات، کاربران آیفون به طور میانگین 18 ماه و کاربران سامسونگ به طور میانگین 16.5 ماه گوشی های خود را نگه می دارند. همچنین 1 نفر از هر 5 نفر گوشی خود را حدودا 3 سال نگه می دارند. این درحالی است که افراد مسن (55 الی 75 سال) حتی بیش از 3 سال از گوشی خود استفاده می کنند.

خرید گوشی های ارزان قیمت باکیفیت بسیار راحت تر شده است

دوره سوبسید شرکت های مخابراتی هم خیلی وقت است که به پایان رسیده و گوشی های امروزی هم طول عمر نسبتا بیشتری نسبت به گذشته دارند. از طرفی آیفون های جدید هم ویژگی منحصر بفرد خاصی برای ارائه به کاربران ندارند و از زمانی که یک ویژگی فوق العاده به آیفون ها اضافه شده زمان زیادی می گذرد.

از آن جایی که کاربران نوآوری خاصی در پرچم دارهای جدید شرکت اپل (یا هر شرکت دیگر) مشاهده نمی کنند که آن ها را ترغیب به خرید این گوشی ها کند، بنابراین این شرکت ها افت قابل توجهی را در فروش تجربه خواهند کرد. در عین حال، تمایل برخی شرکت ها مانند اپل به دریافت سود بیشتر باعث افزایش قیمت گوشی ها، به خصوص مدل های 5G تا بیش از 1000 دلار شده است. این درحالی است که 1 نفر از هر 4 نفر وجود فناوری 5G را قابلیتی ضروری در گوشی آینده خود می داند و اگر قیمت این دستگاه ها همچنان بالا بماند، مانع بزرگی سر راه کاربران برای خرید این گوشی ها قرار خواهد گرفت.

با این اوصاف، عرضه آیفون های جدید اپل هیچ رکورد جدیدی را برای این شرکت به همراه نخواهد داشت. حتی مدل (احتمالی) آیفون پرو با دوربین های سه گانه! البته اپل تنها در بخش گوشی های هوشمند چنین افتی را در فروش تجربه کرده و در دیگر بخش ها همچون گجت های پوشیدنی سود بسیار زیادی را دریافت کرده است.

لازم به ذکر است طبق جدیدترین اخبار، انتظار می رود اپل در تاریخ 10 سپتامبر 2019، (19 شهریور 98)، طی رویدادی از آیفون های جدید خود رونمایی کند.

نظر شما در رابطه با آینده گوشی های هوشمند شرکت اپل چیست؟ آیا این شرکت می تواند با معرفی آیفون های سری 11 بازهم به وضعیت خوب سابق در بخش گوشی های هوشمند برگردد؟

منبع:

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2574

به "کاهش فروش گوشی های اپل با عرضه آیفون های جدید هم جبران نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش فروش گوشی های اپل با عرضه آیفون های جدید هم جبران نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید