کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

به گزارش مجله آزمون اول، کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

تور روسیه سال آینده حال و هوایی شگفت انگیزتر از پیش نیز به خود خواهد دید، انتظار می رود برگزاری جام جهانی 2018 تورهای روسیه را حال و هوای دیگر بخشد. علاوه بر این، نزدیکی روسیه به کشورمان و فرمان لغو ویزای روسیه در بازه زمانی برگزاری مسابقات، فرصت بی نظیر برای گردشگران ایرانی و علاقه مندان به فوتبال فراهم آورده، تا مسافرتور روسیه شوند. از این رو نکست هالیدی کوشش دارد، همراهانش را باز زیبایی ها و دیدنی های گردشگری شهرهای میزبان جام جهانی روسیه آشنا کند. در این مقاله با کاخ زمستانی سنت پترزبورگ (یا همان وینتر پلاس پرآوازه) آشنا می شویم.

کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

کاخ زمستانی یکی از برجسته ترین ساختمان های روسیه است که در شهر سنت پترزبورگ واقع شده است. بنای کاخ زمستانی سنت پترزبورگ در سال های 1754 تا 1762، توسط معماری ایتالیایی به نام فرانچسکو بارتولومئو راسترلی طراحی و ساخته شده است، دوره احداث این بنا با زمان سلطنت ملکه الیزابت مصادف بود. ساختمانی که امروزه در حال حاضر شاهد آن هستیم، پنجمین عمارت زمستانی روسیه به شمار می رود، که وسعتی بیش از دیگر کاخ ها داشته است. جالب است بدانید، شوربختانه امروز دیگر اثری از چهار کاخ زمستانی دیگر روسیه باقی نمانده و بناهای آنها در گذر سالیان به طور کامل رو به ویرانی نهاده است.

خرید

تهران مشهد

تهران آنتالیا

کاخ زمستانی ساختمانی با طرح چهار گوش است که در قلب آن سرایی بزرگ آرام گرفته است. میزان و ظرافت دقت به جزئیات و تزئینیات این کاخ کم نظیر و پیکره ها و مجسمه های پرشمار جای جای آن از ورود به فضایی اشرافی و مجلل خبر می دهد. ورودی قسمت جنوبی این کاخ به سه طاق قوسی شکل مزین شده است که هر سه به سرای نهاده شده در مرکز قصر منتهی می شوند. بازدیدکنندگان از کاخ زمستانی می توانند از ورودی سرای مرکز که از سمت جنوب حیاط پیش رویشان خواهد بود به ورودی اصلی کاخ راه یابند. به غیر از فرانچسکو راستِرلی، چندین و چند معمار سرشناس دیگر همچون جین بابتیست والین دلاموته، آنتونیو رینالدی، ژیاکومو کوارنگی و ایوان استار نیز در طراحی معماری داخلی و چیدمان فضای این کاخ با شکوه شرکت داشته اند. در سال1820، نگارخانه نظامی (Military Gallery) این کاخ با سرپرستی معماری به نام کارلو روسی ساخته شد. در این نگارخانه آثار به جای مانده از نبردهای سال 1812 به نمایش گذاشته شده است. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

در سال های دهه 1830 میلادی، معمارانی که از مکتب راسترلی تبعیت می کردند، تالارهای کاخ زمستانی را بازسازی و مرمت کردند. پس از انقلاب روسیه، کاخ زمستانی و دیگر بناهای این مجموعه کاربری دیگری به خود دیده و مجموعه آن ها به عنوان موزه دولتی هرمیتاژ اعلام شد. در این سال ها نگارخانه ها، موزه ها و دفاتر اداری حاضر در این کاخ بار دیگر مورد بهسازی و مرمت نهاده شد تا با فضایی گسترده تر به محلی برای برگزاری نمایشگاه های دائمی و موقتی اختصاص داده گردد. در طی سال های جنگ بزرگ پاتریوتیک، نبردی که در آن آلمان نازی و متحدین قصد تصرف سنت پترزبورگ بلشویک ها را داشتند، کاخ زمستانی چندین و چند بار هدف بمب های دشمن نهاده شده و شماری از اتاق و تالارهای به طور قابل توجهی ویران شد. ویرانی هایی که خوشبختانه در سال های پس از جنگ جهانی دوم، دوباره رنگ مرمت و بازسازی به خود دیدند. طی این حملات چندین اتاق کاخ تا حد زیادی ویران شد؛ اما خوشبختانه پس از انتها این جنگ، قسمت های ویران شده کاخ بار دیگر مورد بازسازی و مرمت نهاده شد. امروزه کاخ زمستانی به همراه دیگر ساختمان های مجموعه همچون تماشاخانه و سالن تئاتر هرمینتاژ، ساختمان موزه جدید و موزه داخلی هرمینتاژ، تحت عنوان موزه دولتی هرمینتاژ به یکی از زیباترین و مشهورترین مجموعه موزه های جهان بدل شده اند. در سفر با تور سنت پترزبورگ یا تور ترکیبی روسیه فرصت بی نظیر بازدید از کاخ زمستانی را مغتنم بشمارید.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5749

به "کاخ زمستانی سنت پترزبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ زمستانی سنت پترزبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید