چرا قیمت ورودی بناهای تاریخی یزد فرق می نماید؟

به گزارش مجله آزمون اول، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به توجه جدی مدیران اماکن تاریخی در ارائه خدمات گردشگری مناسب به گردشگران، از تأثیر مستقیم برآورده شدن احتیاج گردشگران بر قیمت بلیط اماکن تاریخی اطلاع داد.

چرا قیمت ورودی بناهای تاریخی یزد فرق می نماید؟

سید مصطفی فاطمی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به اینکه بناهای تاریخی ارزیابی و سپس ورودی آن ها نرخ گذاری می شوند، اظهار کرد: بناهای تاریخی باید بتوانند احتیاج افراد و گردشگران در راستای دریافت اطلاعات و خدمات کافی را برآورده نمایند، لذا در صورتی که مدیران و مسئولان مربوطه نتوانند خدمات گردشگری مناسبی را به گردشگران ارائه دهند، در ارزیابی و نرخ گذاری ورودی های آن ها لحاظ خواهد شد.

وی در این رابطه اضافه کرد: بناهای تاریخی احتیاجمند معرفی هستند و یکی از لازمه های معرفی شدن، تأمین احتیاج اطلاعاتی مردم و گردشگران و هم چنین ارائه خدمات مناسب به آن هاست که باید این موضوع مورد اهتمام قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه معرفی و رسیدگی به بناهای تاریخی و گردشگری، سطح بندی و اولویت بندی شده است، توضیح داد: تنوع و تعداد جاذبه های گردشگری یزد بسیار زیاد است و وجود بیش از 200 هزار اثر تاریخی، بیش از 2000 اثر با شماره ثبت و تعداد زیادی از اماکن گردشگری به ویژه پارک آبی، جاذبه های طبیعی، سینما، کویر و بوم گردی ها، گویای دشواری مدیریت تبلیغاتی این بناهاست.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از این بناها احتیاجمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند، گفت: رسیدگی به این بناها به همت و مشارکت بخش خصوصی احتیاج دارد و از آنجایی که اعتبارات معین و محدودی به ترمیم بناهای تاریخی تعلق می گیرد، باید طبق اولویت بندی مرمت شوند و از طرفی هنوز هم اعتباری به اداره کل میراث فرهنگی تعلق نگرفته است.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1058

به "چرا قیمت ورودی بناهای تاریخی یزد فرق می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا قیمت ورودی بناهای تاریخی یزد فرق می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید