پیاده سازی و علامت گذاری نقشه عرصه تپه حصار دامغان

به گزارش مجله آزمون اول، مهدی قاسمی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان با اعلام این خبر افزود: نقشه برداری و تبیین عرصه تپه حصار با همکاری مشاور و ناظر علمی پروژه سامان دهی تپه حصار، انجام و نشانه گذاری در عرصه حدس شده، اجرا شد.

پیاده سازی و علامت گذاری نقشه عرصه تپه حصار دامغان

او با قدردانی ویژه از همکاری مالکان و کشاورزان زمین های اطراف، بیان نمود: تعامل و جلب رضایت زارعان و مالکان زمین های اطراف محدوده تپه حصار در اجرای نشانه گذاری از اولویت های مهم میراث فرهنگی در این مرحله از طرح سامان دهی مجموعه بود.

قاسمی با اشاره به این که انجام فعالیت های بازسازیی و سامان دهی های اجرا شده منجر به نقض مالکیت مالکان نمی گردد، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری نشست های هم اندیشی، شاهد ادامه همکاری و تعامل مالکان در اجرای بلوک گذاری و مشخص کردن عرصه و حریم محوطه باستانی تپه حصار باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: عملیات بازسازی و سامان دهی تپه حصار دامغان با 20 میلیارد ریال اعتبار ملی در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، تپه حصار دامغان که در شمار پنج تپه عصر آهن دنیا قرار گرفته است در حاشیه جنوبی شهر دامغان واقع شده است. این تپه باستانی یکی از مهم ترین محوطه های دوران پیش ازتاریخ در فلات ایران است. قدمت این محوطه باستانی به هفت هزار و 500 سال پیش برمی گردد و سه دوره اصلی فرهنگی از اواخر نوسنگی تا سرانجام عصر مفرغ را در خود نهان دارد. قدمت و دیرینگی تمدن تپه حصار به هزاره چهارم تا هزاره نخست پیش از میلاد می رسد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: گردشبان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20351

به "پیاده سازی و علامت گذاری نقشه عرصه تپه حصار دامغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده سازی و علامت گذاری نقشه عرصه تپه حصار دامغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید