همه چیز درباره شلوار برمودا؛ شلواری که هرگز از مد نمیفتد

به گزارش مجله آزمون اول، با توجه به گرمای زود هنگام هوا، تا الان حتما خرید لباس های تابستانه تان را آغاز نموده و متوجه شده اید که شلوارهای برمودا یا همان شلوارک های بلند، دوباره به مد روز تبدیل شده اند. شلوار برمودا یکی از مواردی است که باعث خوش تیپ بودن شما حتی در هوای گرم می گردد . آیا شما داستان این شلوارها را که دهه هاست مردان و زنان می پوشند را می دانید؟ با نزدیک شدن فصل گرما، بهتر است که ما هم با گرما همراه شویم و در خصوص لوازم ضروری و پوشاک مناسب این فصل بیشتر بدانیم. در این مقاله به آنالیز شلوار برمودا و نکاتی که برای پوشیدن آن باید بدانید خواهیم پرداخت. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

همه چیز درباره شلوار برمودا؛ شلواری که هرگز از مد نمیفتد

شلوارهای برمودا چگونه وارد مد شدند؟

در سال های قبل از جنگ دنیای دوم، فقط بچه ها و ورزشکاران بودند که شلوارهای کوتاه می پوشیدند. در تمام مناسبت ها، مردان شلوار بلند و خانم ها پیراهن به تن داشتند.

بسته به این که چه زمانی و کدام قسمت از دنیا معروف شده بودند، شلوارهای برمودا به اسم های مختلفی از جمله شلوارک، شلوارک پیاده روی و… شناخته می شدند. تاریخچه شلوارهای برمودا به دهه 1920 میلادی برمی شود. زمانی که افسران ارتشی بریتانیایی فهمیدند که تحمل شلوارهای بلند در آب و هوای گرم برمودا تقریبا غیرقابل تحمل است. به همین علت به آن ها اجازه داده شد تا شلوار یونیفورم هایشان را تا زانو قیچی و کوتاه نمایند. این گونه بود که شلوارهای برمودا به وجود آمدند.

پس از مدتی، خیاطان در جزیره برمودا توجه خود را نسبت به این شلوارها نشان دادند و در دهه 1920 این فرایند و علاقه نسبت به این شلوارها اوج گرفت؛ اما مطابق با قوانین انگلیسی، این شلوارهای کوتاه با چند قانون همراه بودند. برموداها نباید کوتاه تر از 15 سانت بالای زانو می بودند، حتما باید جوراب بلند با آن ها پوشیده می شد و کت و کراوات هم تنها راه مناسب برای پوشیدن شلوارهای برمودا بود.

این شلوارها ابتدا مورد استقبال خانم ها نهاده شده بود؛ زیرا خانم ها در آن دوره نمی توانستند در معرض دید عموم لباس شنا بپوشند. بعدها همسرانشان هم به آن ها پیوستند و شلوارهای برمودا مورد علاقه بسیاری از مردم نهاده شد. شلوارهای برمودا در اواخر دهه 1940 میلادی در آمریکا مورد توجه مردم بیشتری نهاده شد. همچنین در آن دهه برای اولین بار در مجله ووگ (Vouge) درباره آن نوشته شد.

شلوار برمودا یعنی چه؟

شلوارهای برمودا بدون حاشیه نیستند؛ اما همه طراحان لباس در خصوص کلیات این شلوارها، باهم موافق هستند. ممکن است شما مدل های مختلفی از شلوارهای برمودا را ببینید؛ اما شلوار برمودای اصلی، یک فاق به اندازه حدودا 10 الی 12 سانتیمتر دارد. بلندی و قد این شلوار هم باید 2 الی 3 سانت بالای زانو باشد. دقت داشته باشید که شلوارهای برمودا نباید کوتاه تر از مقدار گفته شده باشند.

البته نکته قابل توجه این است که در برخی کشورها مانند ایران، شلوارهای برمودا به شکل مدل های دیگری رایج هستند. جنس آن ها معمولا جین و کتان است و قد آن ها زیر زانو است. در برخی مدل ها حتی قد شلوار تا نزدیکی های مچ هم می رسد.

انواع شلوار برمودا

شلوارهای برمودا تنوع رنگی بسیار گسترده ای دارند؛ اما محبوب ترین و معروف ترین رنگ های آن مشکی، آبی تیره و خاکی هستند.

علاوه بر رنگ های متنوع، شلوارهای برمودا مدل ها و جنس های مختلفی متناسب با همه سلیقه ها دارند. از مدل های گشاد گرفته تا فیت و تنگ، از جنس لی گرفته تا کتان همه و همه جز انتخاب های شما هستند. شما با توجه به سلیقه دلخواه، استایل بدنی و سایزتان می توانید مدل مورد علاقه تان را انتخاب کنید.

چگونه شلوار برمودا بپوشیم؟

ست کردن شلوارهای برمودا به دلیل فرم خاص و اندازه کوتاه آن ها ممکن است مقداری سخت باشد. نکته مهم برای ست کردن این است که ابتدا شلوارتان را با لباس بالاتنه مناسب ست کنید و بعد به آن اکسسوری های درست اضافه کنید. با درست انتخاب کردن و ست کردن شلوار برمودا می توانید آن ها را در موقعیت های مختلف بپوشید؛ فرقی نمی نماید که استایل اسپرت دوست دارید و یا رسمی. در ادامه به آنالیز چند روش برای پوشیدن شلوارهای برمودا می پردازیم.

شلوار برمودای پارچه ای

آسان ترین راه برای پوشیدن شلوارک بلند، این است که همه چیز را ساده و با رنگ های خنثی انتخاب کنید. شلوار برمودای پارچه ای را در هر فصلی می توانید بپوشید. می توانید شلوارتان را با یک بلوز مجلسی مشکی یا یک بافت جذب ست کنید. همچنین فصل پاییز و زمستان، شلوار برمودای پارچه ای به همراه یک جفت چکمه تا زانو و یک کت پشمی ظاهر شما را جذاب و بسیار شیک می نماید.

یک نکته خوب درباره شلوار برمودای پارچه ای این است که اگر اندام لاغری دارید، می توانید شلوار پارچه ای پیله دار انتخاب کنید تا اندام شما را متعادل تر نشان دهد. به همین فرایند، اگر اندام پری دارید، پوشیدن شلوارهای پیله دار شما را پرتر نشان خواهد داد.

شلوار برمودای جین

با شلوار برمودا های جین، شما هم می توانید استایل شیک و رسمی داشته باشید و هم یک استایل اسپرت و روزانه. انتخاب شلوار برمودای جین ممکن است ریسک باشد؛ اما برای اینکه انتخاب شما بهتر باشد، از رنگ های تیره تر بهره ببرید. شلوار لی را می توانید با یک پیراهن جلوباز، کفش بندی و یک گردنبند مناسب ست کنید. همچنین می توانید شلوار برمودای جین را با پیراهن مردانه و یک جفت کتانی اسپرت بپوشید و ظاهری غیررسمی اما زیبا داشته باشید.

کت و شلوارک

شلوارک ها ظاهری ساده و غیررسمی دارد؛ اما ظاهر ذاتی آن ها، دلیل اصلی زیبایی آن است. یکی از شیک ترین ترندها، کت و شلوارک است که در فشن شوهای طراحان معتبر زیادی از جیوانچی (Givenchy) گرفته تا مکس مارا (Max Mara) آن ها را می بینیم. فرقی نمی نماید می خواهید آن را برای محل کار بپوشید یا برای قرارتان؛ در هر صورت نمی توانید انتخاب اشتباهی داشته باشید. یک کت اورسایز و شلوار برمودای مشکی رنگ به همراه اکسسوری هایی به رنگ نود ظاهر شما را بی نقص و بسیار جذاب نشان خواهند داد.

لگ برمودا

احتمالا همه شما با لگ های کوتاه آشنایی دارید. این لگ ها مانند شلوارهای برمودا، چندسانت بالاتر از زانو و فاق بلند هستند و در واقع جز زیر مجموعه شلوارهای برمودا به حساب می آیند. تفاوت آن ها با شلوارهای برمودا در جنس آن هاست. این لگ ها معمولا از نایلون و الیاف کشدار تشکیل می شوند که در نهایت جنس کشی به آن ها می دهد. این لگ ها مناسب یوگا، دوچرخه سواری، پیاده روی و در کل ورزش هستند. لگ های کوتاه را به سلیقه خودتان با هرچیزی می توانید ست کنید؛ مثل یک تیشرت و یک جفت کتانی مناسب ورزش.

اگر به یاد داشته باشید، در مقاله های قبلی درباره نحوه انتخاب و ست کردن شلوار لگ زنانه شرح داده بودیم که می توانید در ادامه بخوانید:

  • همه چیز درباره انتخاب و ست کردن شلوار لگ زنانه

آیا با شلوار برمودا می توان استایل مجلسی داشت؟

شاید فکر کنید که شلوارهای برمودا انتخاب مناسبی برای یک مهمانی یا استایل مجلسی نیستند؛ اما اشتباه می کنید. اگر انتخاب های درستی داشته باشید، با شلوار برمودا هم می توانید یک استایل شیک، جذاب و مجلسی داشته باشید.

اول از همه، به جنس لباس ها دقت کنید؛ برای مثال، پارچه هایی مانند کرپ حالت مجلسی به لباس می دهند. همچنین رنگ هایی مانند مشکی، طوسی، آبی نفتی و یا طیف رنگی کرم ظاهر شما را رسمی تر نشان می دهد.

برای ست کردن شلوار برمودای مجلسی، شومیز یا پیراهن جلوبازی را انتخاب کنید که بتوانید آن را داخل شلوارتان بیندازید. برای رسمی تر کردن ظاهرتان، سعی کنید استایلتان را با یک جفت کفش پاشنه بلند ساده تکمیل کنید. تک کت های اسپرت هم می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

در فصل های سرد، می توانید شلوارهای برمودا با جنس چرم را انتخاب کنید و استایلتان را با یک جفت چکمه بلند، یقه اسکی، تک کت و اکسسوری های مینیمال و ساده دیدنی تر کنید.

حرف آخر

شلوارهای برمودا گزینه مناسبی هستند برای وقتی که از لباس هایتان خسته شده اید. با شلوارهای برمودا می توانید استایل های متفاوت و جذابی داشته باشید. فرقی نمی نماید می خواهید به یک دورهمی ساده با دوستانتان بروید و یا یک قرار مهم و رسمی دارید؛ در هر فصلی هم که باشید شلوارهای برمودا به یاری شما خواهند آمد.

منبع: Editorialist

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: دیجی استایل
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 25497

به "همه چیز درباره شلوار برمودا؛ شلواری که هرگز از مد نمیفتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره شلوار برمودا؛ شلواری که هرگز از مد نمیفتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید