نگرانی رئیس بانک دنیای از شرایط مالی دنیا

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس بانک جهانی اوضاع اقتصاد جهانی را بسیار شکننده توصیف کرد.

نگرانی رئیس بانک دنیای از شرایط مالی دنیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، دیوید مالپاس، رئیس آمریکایی بانک دنیای با ابراز نگرانی از کاهش رشد مالی کشورهای اروپایی و تعیین نبودن چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت که اقتصاد دنیای در مقطع شکننده ای قرار گرفته است. مالپاس که برای شرکت در همایش مشترک بانک دنیای و صندوق بین المللی پول به شهر مونترال کانادا سفر نموده بود گفت که به نظر می رسد رشد مالی امسال دنیا به طور متوسط حتی از پیش بینی قبلی 2.6 درصدی نیز ضعیف تر باشد چرا که ریسک های تجاری و سیاسی در دنیا افزایش یافته اند.

رئیس بانک دنیای با هشدار مجدد نسبت به وجود ریسک های متعدد بر سر راه اقتصاد دنیای گفت که اکتبر ماه مهمی برای اقتصاد خواهد بود. قرار است این ماه مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین پس از یک وقفه دو ماهه از سر گرفته گردد و در آخر این ماه نیز مهلت قانونی برای رسیدن به توافق بر سر برگزیت بین انگلیس و اتحادیه اروپا به انتها خواهد رسید. انتخابات کانادا نیز در همین ماه برگزار خواهد شد.

مالپاس با انتقاد از نرخ بهره پایین یا منفی گفت که در حال حاضر 15 تریلیون دلار اوراق قرضه با نرخ بهره صفر یا منفی منتشر شده است که این حجم از سرمایه یخ زده مانعی جدی برای سرمایه گذاری های جدید خواهد بود.

مالپاس که فوریه سال گذشته توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تصدی این سمت پیشنهاد شد از جمله مخالفان رویکرد چین در عرصه تجاری و هوادار تعریف مجددی از نظم نوین مالی در سطح دنیا است. وی ماه آوریل امسال به ریاست بانک دنیای رسید و دوره وی پنج ساله خواهد بود.

البته تنها رئیس بانک دنیای نسبت به اوضاع مالی دنیا نگران نیستف صندوق بین المللی پول نیز پیش تر با انتشار گزارشی پیش بینی نموده بود متوسط رشد مالی کشورهای دنیا در امسال به 3.2 درصد برسد که 0.7 درصد کمتر از پیش بینی قبلی است.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3258

به "نگرانی رئیس بانک دنیای از شرایط مالی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی رئیس بانک دنیای از شرایط مالی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید