نکات کلیدی سفر به هندوستان

به گزارش مجله آزمون اول، نکات سفر به هندوستان

کشور هفتاد و دو ملت، هندوستان همیشه گردشگران ایرانی بسیاری را به خود جذب می نماید. تورهای بسیاری مخصوصا توسط آژانس خبرنگاران برای هند برگزار می گردد که هر یک برنامه ویژه ای را برای مسافرانش تدارک می بیند. هر چند که هر تور و گروهی، راهنما و تورلیدر دارند و بسیاری از نکات را به شما می گویند. با این وجود، دانستن نکات سفر به هندوستان جدای از این ها، نه تنها اطلاعات شما را بالا می برد؛ بلکه توانایی تنها سفر کردن و جدا شدن از گروه را هم به شما می دهد. این را نمی توان انکار کرد که سفر به کشور هند به خصوص برای بار اول می تواند یک شوک فرهنگی درشما پدید آورد.

نکات کلیدی سفر به هندوستان

هند کشوری بزرگ و گیج نماینده با ادیان و فرهنگ های مختلف است و شهرهای آن مملو از هیاهو و ترافیک و فعالیت بدون وقفه است. پس چطور باید خود را برای این سفر آماده کنید؟ ما در مجله گردشگری خبرنگاران برای آن دسته از گردشگرانی که دانستن نکات سفر به هندوستان را لازمه سفرشان می دانند، این مطلب را آماده نموده است. برای شما نکاتی را در نظر گرفته ایم که با رعایت آن ها بیشترین استفاده را از سفر خود خواهید داشت.

خودتان را در تورها و سفر خسته نکنید

از خوبی های نکات سفر به هندوستان که می گویم این است که بسیاری از آن ها، تنها مختص به هند نیست؛ بلکه این نکات را در بیشتر کشورهای توریست پذیر و گردشگر پذیر می توانید به کار ببرید. بیشترین گلایه ای که از سوی مسافران هند در سفر اولشان گزارش شده خستگی است و به این خاطر است که در زمان خیلی کم، سعی می نمایند کارهای زیادی انجام دهند. هند کشوری وسیع، رنگارنگ و اعتیاد آور است. اما شما باید درباره زمان خود واقع بین باشید. بهترین راه این است که برنامه ای معقول برای گشت در یک محدوده تعیین داشته باشید.

بنابراین ویژگی های منحصر به فرد و روح این منطقه را بهتر می توانید درک کنید. به خاطر داشته باشید که هند قرار نیست جایی برود! شما می توانید دوباره به این کشور برگردید. اگر تنها ک هفته در هند هستید، سفر خود را به 2 شهر دهلی و جیپور محدود کنید. طبعا بیشتر سفرهای هند از 7 روز و یک هفته بیشتر هستند تا گردشگران بتوانند 3 شهر مثلث طلایی هند (دهلی، جیپور و آگرا) را ببینند. اگر می خواهید از دیگر شهرهای هند مانند بمبئی دیدن کنید، بهترین راه شرکت در تور هند دیگری و در زمان دیگری است.

از شهر خارج شوید

شاید کلیشه ای باشد، اما تنها راه دریافت حس درستی از هند، گشت در روستاهای کوچکتر است. اگر می خواهید به عمق زندگی مردم پی ببرید و آشنا شوید، در نکات سفر به هندوستان پیشنهاد می دهیم که به روستاها بروید. مزیت واقعی آن، این است که شما را از شهرهای پرجمعیت بیرون می برد. ضمناً می توانید مهمان نوازی معروف هندی ها را بهتر درک کنید.

مراقب باشید که چه چیزی را می خورید و می نوشید

برای کسانی که بار اول به هند سفر می نمایند، ناراحتی معده اغلب اتفاق می افتد. این به این معنی نیست که باید از غذاهای خیابانی صرف نظر کنید، بلکه سعی کنید میوه های تازه و پوست کنده و غذاهای آب پز و سرخ شده را میل کنید.

حتما بطری آب معدنی تهیه کنید و از سالاد و یخ نیز پرهیز کنید.

از نکات سفر به هندوستان توجه به آب آشامیدنی است. حتی بطری های آب معدنی را هم از برندهای معروف تهیه کنید و هنگام خرید نیز از بسته و پلمپ بودن درب بطر اطمینان حاصل کنید. از نوشیدنی هایی که در آن ها یخ استفاده شده است، ننوشید. در خصوص سبزیجات و میوه هایی هم که با آب کثیف شده می شوند، دقت لازم را داشته باشید.

درباره حریم شخصی خود خیلی حساس نباشید

این موضوع یک مورد کاملا عادی است. در نکات سفر به هندوستان یادآور می شویم که این کشور دومین کشور پرجمعیت دنیا است و در نتیجه بسیار شلوغ! شما در حمل و نقل عمومی و یا هنگام سوار شدن ممکن است در میان افراد زیادی قرار بگیرید و حتی له شوید. مردم از شما سوال هایی کاملا شخصی می پرسند که ممکن است در نظر شما دور از ادب باشد و فضولی به نظر برسد. به یاد داشته باشید که این فرهنگی کاملا متفاوت است و سوال های مردم نشانه ادب و علاقه آن ها به شما است. نمونه ای از فرهنگ مردمان شرق که حتی در کشور خودمان ایران هم زیاد دیده می گردد.

بر اساس رسم هندی ها، لباس بپوشید

مطلع باشید که هند فرهنگی نسبتا سنتی دارد. پوشاندن بازوها و پاها، قدمی در نکات سفر به هندوستان است که برای احترام به فرهنگ آنان بهتر است رعایت کنید. هندی ها کسانی را که با فرهنگشان آشنا نیستند، می بخشند اما شما خیلی سریع می توانید با رعایت مواردی کوچک احساس خوبی در آن ها ایجاد کنید.

برای مثال: قبل از ورود به خانه کسی، کفش های خود را درآورید. این نکته درباره ورود به یک مکان مقدس (مانند یک مقبره یا حرم) نیز صدق می نماید. اگر بیرون از مغازه ای کفش دیدید، یعنی شما هم کفش های خود را قبل از ورود درآورید. البته هیچ گاه کفش های خود را بیرون نگذارید. یا آن ها را به امانت دار بسپارید یا اینکه درون پاکت و درون کیفتان بگذارید. مراقب سارق کفش ها باشید. یکی از مشاغل در هند، مراقبت از کفش ها، در چنین مکان هایی است.

مراقب حرکات دست و پای خود باشید

در کشور هند، پای انسان عضوی غیر تمیز پنداشته می گردد، بنابراین اگر با پای خود چیزی را لمس کردید، بهتر است که سریعا عذرخواهی کنید. به طور مشابه، خوردن یا دادن اشیا با دست چپ نیز به دلایلی ناخوش آیند است. اگر درباره رسم و رسومات محلی مطمئن نیستید، به سایرین نگاه کنید که چه کار می نمایند و سپس از آن ها تقلید کنید.

به یاد داشته باشید، زمان در هند نسبی است

در هند اگر قرار باشد که دوستتان تا 5 دقیقه دیگر به شما ملحق گردد، ممکن است حتی تا نیم ساعت منتظر بمانید. ترافیک و دیگر وقفه ها در هند عادی هستند و مردم بومی بسیار صبورند. در نتیجه، در نکات سفر به هندوستان توصیه می کنیم که برای زمان های انتظار غیر منتظره خودتان را زیاد ناراحت نکنید. خیلی از دفاتر دولتی و مغازه ها، بعد از ظهرها برای ناهار بسته می شوند. اگر کار دولتی دارید، این زمان را در نظر بگیرید.

در نکات سفر به هندوستان ایمن باشید و ایمن بمانید

این نکته، تنها در نکات سفر به هندوستان جای ندارد. بلکه به کشور دیگری که سفر می کنید، باید این جمله را به خاطر داشته باشید. حتی در ایران هم برای سفر، باید نکات ایمنی بسیاری را برای سفری ایمن در نظر بگیرید. جمله تنها به کوچه های خلوت نروید شاید تکراری باشد، اما برای جلوگیری از بروز خطرهای غیر منتظره ضروری است که تکرار گردد. حمل مقدار زیادی پول نقد هیچ کجا خوب نیست اما در شهرهای شلوغ جیب بری یکی از مسائل ناخوشایند است. به گردشگران تازه وارد پیشنهاد می گردد که خونسرد باشند و به راحتی عصبانی نشوند.

برای آلودگی صوتی آماده باشید

هندی ها عاشق بوق زدن هستند. همه گردشگرانی که به هند سفر نموده اند، با این موضوع روبرو شده اند. بوق زدن های همیشگی و زیاد، در نکات سفر به هندوستان موضوعی عادی است. یک راه برای اینکه حداقل در سرتان حریم شخصی خود را حفظ کنید این است که در گوش های خود هدست قرار دهید تا کمی از صدای اطراف را کم کنید. هیچ چیز صدایی مانند همهمه و غوغای ممتد یک شهر شلوغ هندی نیست! اگر این موضوع شما را آزار می دهد، از دیگر راه ها، برای کاهش صدا بهره ببرید. هچنین یادتان باشد که شما تنها چند روز از زندگی خود را در شهرهای پر سر و صدای این کشور می گذارنید و این موضوعی همیشگی نیست. پس زیاد روی این ماجرا حساس نشوید.

اگر چه نکات سفر به هندوستان بیشتر از این ها می تواند باشد اما اگر با تور و گروه به هند سفر نموده اید، تا همین جا برای شمای گردشگر و برای اطلاعات اولیه کافیست. اگر می خواهید بیشتر راجع به شهرهای هند، جاذبه های هند، مناطق گردشگری هند، حتی استان ها و مراکز استان های هند و آداب و رسوم مردم این کشور آشنا شوید، می توانید به دیگر مطالب مجله خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: travelsim.com

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: الی گشت
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2152

به "نکات کلیدی سفر به هندوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کلیدی سفر به هندوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید