نجات یک رأس گوزن زرد ایرانی از خطر سیلاب در خوزستان

به گزارش مجله آزمون اول، معاون اداره کل محیط زیست خوزستان از زنده گیری یک رأس گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه و انتقال آن به منطقه امن و دور از خطر سیلاب و آبگرفتگی اطلاع داد.

نجات یک رأس گوزن زرد ایرانی از خطر سیلاب در خوزستان

به گزارش خبرنگاران، به دنبال بارندگی های کم سابقه و جاری شدن سیل در بعضی از نقاط استان خوزستان در فروردین ماه، سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در منطقه میانرود دزفول و پارک ملی کرخه به زیر آب رفت.

سید عادل مولا، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پس از بارندگی های شدید، سیلاب و آبگرفتگی در پارک ملی کرخه، یک رأس گوزن زرد ایرانی که در پارک ملی کرخه نگهداری می شده است، زنده گیری و به منطقه امن و دور از خطر سیلاب انتقال داده شد.

وی در مورد زنده گیری این گونه با ارزش و در خطر انقراض گفت: گوزن ها تا حد زیادی وحشی و از انسان گریزان هستند، به همین دلیل و وسعت زیاد و پوشش گیاهی متراکم، مشاهده گوزن درون خود سایت نیز به سختی امکانپذیر بوده است.

مولا ادامه داد: طی سه روز پایش منطقه و با کوشش طاقت فرسای کارشناسان محیط زیست طبیعی اداره کل و محیط بانان پارک ملی کرخه، با وجود سیلاب و آبگرفتگی، پیروز به زنده گیری یک رأس گوزن زرد ایرانی شدیم که پس از تیمار و اطمینان از سلامت، به جای امن و دور از خطر سیلاب انتقال داده شد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 993

به "نجات یک رأس گوزن زرد ایرانی از خطر سیلاب در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات یک رأس گوزن زرد ایرانی از خطر سیلاب در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید