فیفا: هیچ مانع عملیاتی برای ورود زنان به ورزشگاه ها وجود ندارد

به گزارش مجله آزمون اول، در جریان این ملاقات و گفت وگوهای سودمند، فیفا بار دیگر بر موضع قاطع و روشن خود در خصوص اینکه زنان باید بتوانند آزادانه وارد ورزشگاه شوند، تاکید و اظهار داشت که شمار زنان حاضر در ورزشگاه ها حسب تقاضا که خود معلول بلیت فروشی است، معین می شود.

فیفا: هیچ مانع عملیاتی برای ورود زنان به ورزشگاه ها وجود ندارد

هیات اعزامی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به ایران، پس از بازدید از ورزشگاه آزادی تهران تایید کرد که هیچگونه مانع عملیاتی قابل توجهی در راستای تحقق اقدامات در جهت ورود آزادانه زنان به ورزشگاه های این کشور، وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، هیات اعزامی کارشناسان متخصص فیفا، 19 سپتامبر به منظور بحث و مصاحبه در خصوص اقدامات برنامه ریزی شده برای ورود آزادانه زنان به ورزشگاه های این کشور و تماشا بازی های فوتبال، از تهران بازید کرد.

این هیات که در جمع خود یک نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) را نیز می دید، با معاون وزیر ورزش و جوانان ایران و نمایندگان فدراسیون فوتبال این کشور ملاقات کرد؛ ملاقاتی که بر روابط بین الملل، تامین امنیت و موضوعات مرتبط با بلیت فروشی متمرکز بود.

علاوه بر این، هیات مذکور ورزشگاه آزادی تهران را مورد بررسی قرار داد؛ جایی که 10 اکتبر 2019 میزبان دیدار تیم ملی ایران و کامبوج در انتخابی جام جهانی 2022 قطر خواهد بود.

در جریان این ملاقات و گفت وگوهای سودمند، فیفا بار دیگر بر موضع قاطع و روشن خود در خصوص اینکه زنان باید بتوانند آزادانه وارد ورزشگاه شوند، تاکید و گفت که شمار زنان حاضر در ورزشگاه ها حسب تقاضا که خود معلول بلیت فروشی است، معین می شود.

بازرسی انجام شده حاکی از آن است که هیچگونه مانع عملیاتی قابل توجهی در راستای تحقق اقدامات جاری در ورزشگاه آزادی وجود نداشته؛ اقداماتی که از 10 اکتبر آغاز خواهد شد. بر این اساس، هیات اعزامی فرآیند بلیت فروشی و همچنین اقدامات عملیاتی مورد نیاز و منطبق با مقررات فیفا را با جزئیات مورد بحث و بررسی قرار داده است.

علاوه بر این، هیات مذکور موضوع الزامی ورود زنان به ورزشگاه ها را برای بازی های ملی به بحث گذاشت؛ در این زمینه نیز فیفا گفت که این نهاد جهانی بر اساس برنامه های عملیاتی و نتایج دیدار دهم اکتبر، با فدراسیون فوتبال ایران در راستای گسترش پروتکل های عملیاتی، پیش زمینه ها و زیرساخت های مورد نیاز برای فراهم کردن شرایط ورود زنان به بازیهای لیگ فوتبال این کشور نیز همکاری خواهد کرد.

فیفا به همکاری نزدیک با فدراسیون فوتبال ایران و سایر نهادهای دولتی مربوطه در جهت اجرای این تغییرات مهم و مطابق با مقررات فیفا ادامه خواهد داد.

موضع فیفا روشن و قطعی است: زنان باید اجازه ورود به ورزشگاه های ایران را داشته باشند؛ برای تمامی مسابقات فوتبال.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2909

به "فیفا: هیچ مانع عملیاتی برای ورود زنان به ورزشگاه ها وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیفا: هیچ مانع عملیاتی برای ورود زنان به ورزشگاه ها وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید