عضو مجلس عراق: نخست وزیر شدن الکاظمی تقریبا قطعی است

به گزارش مجله آزمون اول، عضو مجلس عراق گفت با توجه به حضور نمایندگان و رهبران طیف های مختلف سیاسی عراق در مراسم مامور به تشکیل کابینه شدن مصطفی الکاظمی احتمال تایید کابینه وی بسیار زیاد است.

عضو مجلس عراق: نخست وزیر شدن الکاظمی تقریبا قطعی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالخالق العزاوی عضو ائتلاف القوی العراقیه (گروه های اهل تسنن) روز جمعه گفت که حضور نمایندگان رهبران گروه های سیاسی در مراسم واگذاری ماموریت تشکیل کابینه جدید عراق به مصطفی الکاظمی نشانه وجود حمایت سیاسی از وی برای تشکیل کابینه جدید است.

العزاوی در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: حضور رهبران و نمایندگان گروه های سیاسی عراق از اغلب طیف های سیاسی در مراسم واگذاری ماموریت تشکیل کابینه به الکاظمی در کاخ السلام نشانه وجود پشتوانه سیاسی از وی برای تشکیل کابینه و تسریع در یکسره شدن پرونده تشکیل کابینه جدید است به خصوص که کشور با یک سری بحران های پیاپی در شرایط کنونی روبه رو است که مستلزم مختومه شدن این پرونده است.

وی با بیان اینکه ماموریت کاظمی در ساسیه کشمکش های سیاسی آسان نخواهد بود، گفت: تنها مسئله موجود مربوط به مرحله فعلی است که توافق سیاسی ایجاد شود که تصویب کابینه را در صحن مجلس تضمین کند.

او با بیان اینکه نبود توافق به فرآیند سیاسی آسیب خواهد زد و پیامی منفی برای افکار عمومی دارد، گفت: تا به امروز دو نفر از تشکیل کابینه انصراف دادند با اینکه گروه ها و طرف هایی سیاسی حامی آنها بودند، اما این بار تصویب کابینه تقریبا قطعی است.

وی ابراز امیدواری کرد که حضور قابل توجه گروه های سیاسی در کاخ السلام به تعجیل در ایجاد دولت الکاظمی برای مدیریت اوضاع کشور منجر شود اما در هر حال این مسئله را منوط به تواق میان گروه های سیاسی خواند.

عبدالخالق مدحت عضو دیگر مجلس عراق هم تاکید کرد که تقریبا یک اجماع سیاسی برای تسریع در اعطای رای اعتماد به کابینه الکاظمی وجود دارد.

وی افزود: یک خوش بینی سیاسی وجود دارد درباره اینکه الکاظمی در مدت زمانی مشخص کابینه را تشکیل می دهد و در مجلس هم تصویب می شود تا به مسائل جدی کشور از جمله مبارزه با کرونا، موضوع کاهش قیمت نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد عراق بپردازد.

ظهر روز پنجشنبه و پس از اعلام انصراف عدنان الزرفی از تشکیل کابینه جدید عراق، رئیس جمهور این کشور، مصطفی الکاظمی رئیس دستگاه اطلاعات را به عنوان مامور تشکیل کابینه عراق انتخاب کرد.

.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9624

به "عضو مجلس عراق: نخست وزیر شدن الکاظمی تقریبا قطعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو مجلس عراق: نخست وزیر شدن الکاظمی تقریبا قطعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید