صنعت بحرانی در آذربایجان شرقی وجود ندارد، ایجاد 7000 فرصت شغلی در استان

به گزارش مجله آزمون اول، استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که هیچ صنعت بحرانی در استان نداریم، گفت: 14 صنعت بحرانی داشتیم که با تغییر مدیریت و مالکیت در حال فعالیت هستند.

صنعت بحرانی در آذربایجان شرقی وجود ندارد، ایجاد 7000 فرصت شغلی در استان

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا پورمحمدی در آیین گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر، با بیان این که شهیدان رجایی و باهنر از یاران صدیق امام(ره) و اسوه خدمتگزاری بودند، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر خادم ملت و مقلد امام(ره) بودند که این کلیدواژه پیروزیت دولتمردان است.

وی با بیان این که مودت، همدلی و همراهی بسیار خوبی در استان فراهم است، گفت: معتقدیم برای مدیریت پیروز باید طرح و برنامه داشت به همین جهت در همان ابتدا سند آمایش استان و سند تدبیر و توسعه دو را در استان تدوین نموده به عنوان نقشه راه در مسیرمان قرار دادیم.

وی با بیان این که بعد از تنظیم برنامه، مسائل استان را اولویت بندی کردیم، اضافه کرد: در آیین معارفه اعلام کردم که دو اولویت اشتغال و محیط زیست را در برنامه دارم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اشتغال اولویت توسعه در کشور و استان بوده که در این رابطه سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در حوزه اشتغالزایی طراحی نموده و اجرا می کنیم.

وی در تشریح برنامه های کوتاه مدت حوزه اشتغال گفت: در این برنامه، اشتغال فراگیر، خوداشتغالی و اشتغال روستایی را پیگیری می کنیم و طی یک سال گذشته نیز هفت هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است؛ همچین در راستای حمایت و توسعه صنایع نیز طرح توسعه 280 مورد از صنایع را آغاز نموده ایم.

وی اضافه کرد: در برنامه های میان مدت نیز سه شهرک گردشگری و صنایع دستی ایجاد می گردد که صنعت کفش و چرم و همچنین کارخانه نوآوری از جمله آن است.

وی در تشریح برنامه های بلند مدت حوزه اشتغال نیز اعلام نمود: توسعه مس، نفلین سینیت و همچنین فراوری الومینا و قطب سوم خودرو از جمله این برنامه هاست که هر کدام 10 هزار فرصت شغلی مستقیم و پنج هزار فرصت شغلی غیرمستقیم در استان ایجاد می نماید.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که در خصوص محیط زیست نیز توفیقات خوبی در مدیریت آب ها در استان به دست آمده است، اضافه کرد: راه اندازی انواع سدها از جمله حاجیلرچای، انتقال آب ارس و... از جمله آن است.

وی با اشاره به این که اولویت سوم ما تحقق و تکمیل زیر ساخت ها و راه ها است، گفت: در این رابطه تکمیل مگا پروژ ه هایی چون آزادراه تبریز-بازرگان، راه آهن میانه - تبریز، بزرگراه سهند، آزادراه تبریز- اهر را به جد پیگیری می کنیم و طی دو ماه آینده بزرگراه تبریز- اهر و اتوبان سهند نهایی شده و راه آهن نیز تا بستان افتتاح می گردد.

پورمحمدی در انتها بیان نمود: طی چهار ماه گذشته 40 درصد صادرات غیرنفتی افزایش داشته است.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2572

به "صنعت بحرانی در آذربایجان شرقی وجود ندارد، ایجاد 7000 فرصت شغلی در استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت بحرانی در آذربایجان شرقی وجود ندارد، ایجاد 7000 فرصت شغلی در استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید