شکسته شدن رکورد 50 ساله مصرف روزانه آب در تهران

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: میزان آب مصرفی تهران در 29 اسفند معادل 3.5 میلیون مترمکعب بوده که در 50 سال اخیر بی سابقه است.

شکسته شدن رکورد 50 ساله مصرف روزانه آب در تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمدرضا بختیاری، با اشاره به اینکه این حجم مصرف آب در تهران به دلیل همزمانی خانه تکانی ها و بیماری کرونا بوده است، اضافه نمود: 3.5 میلیون متر مکعب معادل مصرف آب معمولاً در اوج گرمای تابستان بوده است که ادامه این فرایند در مصرف آب شرب ما را در تابستان با مشکل روبرو می گردد.

وی گفت: میزان آب شرب مصرفی در شهر تهران در سال 1398 به یک میلیاردو 130 میلیون متر مکعب رسید که نسبت به سال قبل از آن 50 میلیون متر مکعب بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران با اشاره به بی سابقه بودن مصرف آب شرب در تهران در اسفندماه 98 ادامه داد: بارندگی های 1398 خوب بود و توانستیم بخشی از مصرف را کنترل کنیم، اما ظرفیت انتقال و تصفیه آب شرب محدود است.

بختیاری با بیان اینکه وضع فعلی تهران سبب اختصاص اعتبار مناسب به این استان شده است، گفت: پیش بینی می گردد تصفیه خانه ششم تا انتها خرداد به بهره برداری برسد و 50 تا 60 میلیون مترمکعب آب بیشتری برای تهران فراوری گردد. بیش از 40 درصد آب مصرفی در استان تهران متعلق به بخش شرب است که این رقم در کشور 7 تا 8 درصد را تشکیل می دهد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

بختیاری با بیان اینکه وضع فعلی تهران سبب اختصاص اعتبار مناسب به این استان شده است، گفت: پیش بینی می گردد تصفیه خانه ششم تا انتها خرداد به بهره برداری برسد و 50 تا 60 میلیون مترمکعب آب بیشتری برای تهران فراوری گردد.

وی گفت: بیش از 40 درصد آب مصرفی در استان تهران متعلق به بخش شرب است که این رقم در کشور 7 تا 8 درصد را تشکیل می دهد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8699

به "شکسته شدن رکورد 50 ساله مصرف روزانه آب در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکسته شدن رکورد 50 ساله مصرف روزانه آب در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید