شناورهای صیادی در انتظار سوخت

به گزارش مجله آزمون اول، کاظم گلخنی- خبرنگار : کاهش سهمیه سوخت شناورهای صیادی در صندلی های عرضه سوخت نواحی ساحلی استان هرمزگان، زمینه انتقاد و اعتراض بسیاری از صیادان هرمزگانی را به وجود آورده است.

شناورهای صیادی در انتظار سوخت

این در حالی است که به تازگی درخواستی از سوی صیادان در فضای مجازی استان منتشر شده که این مشکل را تایید می نماید. در بخشی از این درخواست آمده: مشکل اصلی این قشر مظلوم ماهیگیر تهیه سوخت برای رفتن به دریا شده و متاسفانه مسئولان امر بدون تحقیق و کارشناسی کارت های سوخت صیادان شناور را محدود نموده اند به طوری که یک صیاد برای تهیه یک یا دو چلیک 70لیتری هربار به سختی و به صورت هر نوبت 20 لیتر باید سوخت خود را تهیه کند.

در نظر بگیرید از جاسک تا میناب که مردم زیادی به کار صیادی در دریا مشغول هستند چطور باید این سختی را تحمل نمایند چه بسا بسیاری از صیادان به دلیل تمام شدن کارت صندلی از رفتن به دریا محروم می شوند و این یعنی خانواده ای را از معاش ساقط کردن! طی چند هفته گذشته، سهمیه سوخت صیادان ابتدا از 60 لیتر به 30لیتر کاهش یافت و بعد از مدت کوتاهی به 20 لیتر کاهش یافت و این احتمال وجود دارد این مقدار نیز کاهش یابد.

اینطور که به نظر می رسد در اجرای این طرح، وضعیت معاش صیادان منطقه در نظر گرفته نشده است. گویا از شغل مردم این خطه و ضرورت تهیه سوخت قایق ها و شناورهای صیادی بی خبر بودند ولی شما مسئولان به ویژه فرمانداران که از نزدیک شاهد این مسائل هستید باید پاسخگو باشی. و سوال مهم تر این است که چرا نسبت به این موضوع واکنشی نشان ندادید مگر شما مسئول آنالیز مسائل مردم مناطق خودتان نیست!؟

عاجزانه از شما بزرگواران تقاضا می کنیم این موضوع را جدی بگیرید و نگذارید بیشتر از این مردم ساحل نشین سختی بکشند. نگذارید مردم این مناطق که شغل بیشتر آنها صیادی است در تنگنای تامین معاش قرار گیرند. امیدمان اول به خدا و بعد به شما مسئولان است تا این مشکل را رفع کنید.

در همین ارتباط محسن یکتاپور مدیرکل شیلات استان هرمزگان اعلام نموده است که به زودی و با همکاری شرکت پخش و فرآورده های نفتی این مشکل رفع می گردد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3499

به "شناورهای صیادی در انتظار سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناورهای صیادی در انتظار سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید