رویترز، صدور ویزا برای ظریف با دستور وزیر خارجه آمریکا

به گزارش مجله آزمون اول، خبرگزاری رویترز با اشاره به غیرعادی بودن تحریم ظریف، به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داد، آمریکا به خاطر بسته نشدن درهای دیپلماسی تصمیمش برای تحریم وزیر خارجه ایران را فعلا متوقف نموده است.

رویترز، صدور ویزا برای ظریف با دستور وزیر خارجه آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که واشنگتن با اعطای ویزا به محمد جواد ظریف وزیرخارجه ایران برای شرکت در نشست هفته جاری سازمان ملل موافقت نموده است و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز آن پذیرفته است.

رویترز نوشت: اگر پامپئو اعطای ویزای سفر به ظریف، دیپلمات و مذاکره کننده ارشد ایران، را رد می کرد می توانست نشانه ای از کوشش آمریکا برای بستن درهای دیپلماسی و منزوی کردن بیشتر ایران باشد.

در 24 ماه ژوئن، استیو منوشین وزیر خزانه داری آمریکا بیان کرد که ممکن است وزیر خارجه ایران را تا چند هفته دیگر در لیست تحریمهای آمریکا قرار دهند، اقدامی کاملا غیرمعمول که تا کنون از سوی واشنگتن سابقه نداشته است.

یک منبع مطلع آمریکایی به رویترز گفته است که واشنگتن فعلا این تصمیم خود را متوقف نموده است و قصد ندار ظریف را در لیست سیاه قرار دهد.

رویترز در ادامه تاکید نمود که تحریم ظریف از این جهت هم غیرعادی است که کوششهای آمریکا برای حل و فصل تنشها با تهران را به وسیله دیپلماسی با مشکل روبرو می نماید.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که عصر دیروز (شنبه) به منظور شرکت در نشست سالانه مقامات عالیرتبه شورای مالی - اجتماعی ملل متحد به نیویورک سفر نموده بود، غروب یک شنبه وارد این شهر شد.

وی قرار است پس از نیویورک برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به ونزوئلا سفر کند. ملاقات های دوجانبه با مقامات دولت ونزوئلا نیز در دستور کار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران واقع شده است.

ظریف همچنین پس از ونزوئلا به منظور دیدارهای دو جانبه به دو کشور نیکاراگوا و بولیوی در آمریکای جنوبی سفر می نماید.

م

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1864

به "رویترز، صدور ویزا برای ظریف با دستور وزیر خارجه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز، صدور ویزا برای ظریف با دستور وزیر خارجه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید