راه حل چینی برای رونق اقتصاد پساکرونا ، 2.5 روز تعطیلی برای آخر هفته!

به گزارش مجله آزمون اول، دولت چین قصد دارد یک نیم روز به تعطیلی های آخر هفته بیفزاید تا مردم با آسودگی بیشتر به گردش و خرید بروند و اقتصاد هم پس از بحران کرونا رونق بگیرد.

راه حل چینی برای رونق اقتصاد پساکرونا ، 2.5 روز تعطیلی برای آخر هفته!

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، کارشناسان پیش بینی می کنند اقتصاد چین پس از پشت سر گذاشتن دوران شیوع کرونا بدترین رکود 60 سال اخیر را تجربه کند. از این رو، مقام های ارشد دولتی می خواهند تعطیلی های آخر هفته را به 2.5 روز افزایش دهند تا مردم بیشتر خرید کنند و فروشگاه ها رونق بگیرند.

مسئولان رسمی شهر نانجینگ در شرق چین از صاحبان صنایع و فروشگاه ها خواسته اند ساعت کار کارمندان و کارگران را بیشتر کنند تا رونق به اقتصاد راکد منطقه بازشود. گفته می شود اقتصاد چین با ضربه ای که از شیوع کرونا خورده، دست کم 10 درصد کوچک تر شده و این زیانی است که در انتظار آینده اقتصاد اروپا و آمریکاست.

از سوی دیگر، کارشناسان درباره استقبال کارگران و فروشندگان از افزایش تعطیلی آخر هفته تردید دارند. بیشتر شدن ساعت کار فشار را بر فروشگاه ها و نیروی کار افزون می کند و شاید به کاهش دستمزدها هم بینجامد. درآمد بخش گردشگری چین در سه ماه اول 2020 حدود 70 درصد کم شده و 2200 سینما هم مدت هاست کار نمی کنند.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10004

به "راه حل چینی برای رونق اقتصاد پساکرونا ، 2.5 روز تعطیلی برای آخر هفته!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل چینی برای رونق اقتصاد پساکرونا ، 2.5 روز تعطیلی برای آخر هفته!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید