ذوالقدر: دولت برای وزارت آموزش و پرورش وزیر زن منصوب کند

به گزارش مجله آزمون اول، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواهان انتصاب وزیر زن برای وزارت آموزش و پرورش شد.

ذوالقدر: دولت برای وزارت آموزش و پرورش وزیر زن منصوب کند

به گزارش ایلنا، سیده فاطمه ذوالقدر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: انتخاب وزیر زن از مطالبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمان معرفی دولت تدبیر و امید بود و با توجه به اینکه 60 درصد بدنه آموزش و پرورش را زنان تشکیل می دهند، از رئیس جمهور می خواهیم حداقل انتظار جامعه زنان را با انتصاب وزیر زن برای وزارت آموزش و پرورش جامه علم بپوشاند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بر خلاف انتظار، صحبت هایی از حذف و یا کمرنگ شدن مشاوران و دفتر امور زنان در دستگاه های اجرایی خصوصاً آموزش و پرورش به گوش می رسد که این امر نه تنها مغایر ماده 101 قانون برنامه ششم است، حتی بر خلاف وعده دولت در انتخاب زنان در 30 درصد پست های مدیریتی است.

وی ادامه داد: بخشنامه سازمان امور استخدامی مبنی بر استفاده از پست های موجود مانع اجرای ماده 101 می گردد، بر این اساس از رئیس جمهور می خواهیم پست های سازمان مناسب با لحاظ فوریت پیش بینی گردد.

ذوالقدر توضیح داد: همچنین از رئیس جمهور می خواهیم لغو قانون ممنوعیت ایجاد واحدهای تولیدی سبز در شعاع 120 کیلومتری تهران مورد توجه قرار گیرد زیرا علاوه بر دامن زدن به مشکل بیکاری، موجب سرریز شدن بیکاران سایر استان ها و بروز ناهنجاری های اخلاقی می گردد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2040

به "ذوالقدر: دولت برای وزارت آموزش و پرورش وزیر زن منصوب کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوالقدر: دولت برای وزارت آموزش و پرورش وزیر زن منصوب کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید