خبرنگاران کرونا در قم دو قربانی گرفت

به گزارش مجله آزمون اول، قم - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: در 24 ساعت گذشته 2 تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

خبرنگاران کرونا در قم دو قربانی گرفت

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد رضا قدیر در گفت و گویی گفت: در 24 ساعت منتهی به اول فروردین ماه 30 تَن با علائم بیماری کرونا در مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به این که از این میان 28 تن در مراکز درمانی قم بستری شدند، اضافه نمود: 25 تن از بیماران کرونایی استان نیز پس از طی مراحل درمانی و بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: در حال حاضر 130 بیمار کرونایی در مراکز بیمارستانی استان بستری هستند که حال 14 تَن از آنها وخیم است.

به دنبال افزایش تعداد بستری شدگان کرونایی در قم این استان که از روز بیستم دی ماه به منطقه آبی کرونایی کشور ورود پیدا نموده بود، از بیست و پنجم اسفند وارد منطقه زرد شد.

ویروس کرونا، موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند./

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22918

به "خبرنگاران کرونا در قم دو قربانی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در قم دو قربانی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید