خبرنگاران مسائل مالی واقعیت تلخ زندگی ورزشکاران پارالمپیکی

به گزارش مجله آزمون اول، تهران- خبرنگاران- چند روز است که اخبار مرتبط با ورزش معلولان به سمت و سوی گلایه های مالی برخی از ستاره های این قشر سوق پیدا کرده است؛ ستاره هایی که در عرصه های جهانی و المپیک خوش درخشیدند و تا کسب مدال طلای پارالمپیک پیش رفتند.

خبرنگاران مسائل مالی واقعیت تلخ زندگی ورزشکاران پارالمپیکی

اگر چند روز پیش محمد فتحی گنجی از نبود 10 میلیون تومان برای ترمیم دست معلولش گلایه داشت این روزها خبرهایی به گوش می رسد که حکایت از گلایه یکی دیگر از قهرمانان نامدار رشته دومیدانی در حوزه معلولان دارد؛ محمد خالوندی که عنوان قهرمانی پارالمپیک 2012و 2016 لندن و ریو را در کارنامه دارد به صورت جدی قصد دارد که در رقابت های انتخابی تیم ملی حضور پیدا نکند. هر چند که دلیل این کار او مسائل شخصی عنوان شده است اما ادامه دار شدن گلایه اش از کم توجهی مسؤولان، نشان می دهد قهرمان پرتاب نیزه جهان و المپیک به مانند برخی دیگر از ورزشکاران از مسائل مالی گلایه دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان فدراسیون از نظر مالی حمایت چندانی از ملی پوشان معلول ندارند، شرح داد: چون ملی پوش هستیم، خیلی ها فکر می کنند روی گنج نشسته ایم و کمک های آن چنانی به ما می شود، اما واقعیت چیز دیگری است. از سه سال پیش که از مسابقات پارالمپیک ریو بازگشته ام کل حقوقی که فدراسیون در این 2-3 سال به من داده حدود 20 میلیون تومان بوده است.

این گلایه ها در حالی است که سیاست وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک مبنی بر هزینه و فایده اعزام ها و کم کردن شمار کمی کاروان ایران به رقابت های پارالمپیکی و پاراآسیایی است. اما آیا هزینه های ناشی از کم کردن شمار کمی کاروان صرف تقویت دیگر رشته ها خواهد شد؟ این سوالی است که در نگاه اول باید پاسخ آن مثبت باشد اما گلایه دارنده دو مدال طلای پارالمپیک نشان از آن دارد تمام مابه التفاوت صرفه جویی در اعزام ها به جیب ورزشکاران نخواهد رفت.

زمانی که این قهرمان به مانند فتحی گنجی گلایه هاییش را با رسانه ها در میان می گذارد بدون شک باید گفت سیاست نتیجه گرایی یک واقعیت است که می تواند هزینه سیاهی لشگر اعزام ها را به سمت نخبگان رشته های گوناگون سوق دهد اما اگر این هزینه به جای اختصاص به ورزشکاران به جاهای دیگر برود باید گفت این سیاست نه تنها کارساز نیست بلکه ممکن است جوانان ایرانی را از میدانی های جهانی و پارالمپیکی دور کند.

گلایه از کم توجهی به ورزشکاران پارالمپیکی در حالی است که پس از استقلال کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک ایران انتظار می رفت که در تمام ابعاد زندگی این ورزشکاران تغییرات چشمگیری رخ دهد اما این تغییرات تنها به نتیجه گیری منتهی شد و کاروان ایران برای نخستین بار در بازی های آسیایی جاکارتا ضمن کسب بیش از 50 مدال طلا عنوان سوم این رقابت ها را برای نخستین بار کسب کرد. اما کسب این عنوان تغییراتی ایجاد نکرد بلکه اعتراض به پرداخت پاداش ها و جوایز وعده داده شده تا خرداد ماه امسال (98) ادامه داشت.

در این ماه با تدبیر دولت دوازدهم مراسم تجلیل از این ورزشکاران برگزار و پاداش مدال اوری به آنان داده شد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1696

به "خبرنگاران مسائل مالی واقعیت تلخ زندگی ورزشکاران پارالمپیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسائل مالی واقعیت تلخ زندگی ورزشکاران پارالمپیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید