خبرنگاران استاندار خراسان جنوبی: داشتن برنامه رمز موفقیت مدیران است

به گزارش مجله آزمون اول، بیرجند - خبرنگاران - استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران برای موفقیت در حوزه اجرایی باید برنامه داشته باشند زیرا بدون برنامه فقط بودجه، اعتبارات، وقت و انرژی به هدر رفته و کاری از پیش نمی رود.

خبرنگاران استاندار خراسان جنوبی: داشتن برنامه رمز موفقیت مدیران است

به گزارش خبرنگاران حمید ملانوری شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان فردوس اضافه کرد: مدیران برای این که برنامه درست و مفید داشته باشند باید مطالعه درستی از شرایط پیرامونی در راستای وظایف سازمانی خود داشته باشند و با اولویت بندی قدم بردارند.

وی تاکید نمود: شناسایی فرصت ها و احتیاجها همچنین برداشتن قدم ها به شکلی که پیشرفت را حس کنیم و مردم هم این تحول را درک نمایند و از طعم شیرینش لذت ببرند، مهمترین اصلی است که در برنامه ریزی باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مهمترین و ماندگارترین اقدامی که مدیران می توانند انجام دهند، ایجاد خرد جمعی است.

وی تاکید نمود: ما باید باعث ایجاد خرد جمعی شویم و در قالب حرکت های جمعی، تفکر توسعه ای و پیش رفتن در جهت تدبیر و فکر را ترویج کنیم.

ملانوری اضافه کرد: تحرک و پویایی در سایه همدلی و همراهی رمز پیروزیت بوده و هنر مدیران تبدیل تهدیدها به فرصت است.

وی گفت: مدیران پیروز برای توفیق خود و دیگران جهت را باز می نمایند و راه می سازند و قدمی برمی دارند که نتیجه داشته باشد و مردم آن را حس نمایند.

تجمیع ظرفیت ها هدف از راه اندازی ستاد توسعه خاوران است

وی هدف اصلی از طراحی و راه اندازی ستاد توسعه خاوران را تجمیع همه ظرفیت های موجود اعم از منابع انسانی، طبیعی، کشاورزی و گردشگری برای توسعه استان مطرح کرد و اضافه کرد: اصلی ترین انگیزه ما برای طراحی و اجرای این ستاد، این است که همه ظرفیت های استان را گردآوری کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز نه فرصتی برای از دست دادن داریم و نه کمبودی به لحاظ علم و دانش لذا باید افراد توانمند در کنار صنعت و معدن، کشاورزی و سایر ظرفیت ها قرار گیرند و به سمت توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن حرکت کنیم که شغل ایجاد و معیشت مردم را تامین کند.

ملانوری توضیح داد: نباید به احداث زندان ها افتخار کنیم بلکه باید به احداث کارخانه ها، مساجد و مراکز فرهنگی تمرکز نموده و بیشتر از گذشته فضای امن را برای ترویج فرهنگ و آموزش مردم ایجاد کنیم.

وی گفت: مدیران نباید پشت میز بنشینند بلکه مردم باید مدیران را ببینند و کارها و فعالیت های آنان را در جامعه حس نمایند.

استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: توصیه این است که در سایه وفاق، همدلی و همکاری و با استفاده از همه ظرفیت ها، ائمه آدینه، نمایندگان مجلس، نهادهای مدنی، ریش سفیدان، بانوان، جوانان و سایر ظرفیت ها انرژی مثبت به یکدیگر منتقل کنیم و به سمت توسعه استان پیش برویم.

وی گفت: عمر مدیریتی ما تمام خواهد شد لذا باید در همین مدت کوتاه، کاری کنیم که جامعه از نعمت ها به درستی برخوردار شوند.

استاندار خراسان جنوبی درباره تامین آب شرب شهر باغستان گفت: این پروژه باید تا انتها امسال عملیاتی گردد و مردم به وسیله شبکه به ایستگاه های برداشت آب شرب سالم و بهداشتی متصل شوند.

وی با اشاره به موضوع تامین آب کارخانه نساجی فردوس گفت: یک کارخانه که ساختمان فاز دوم آن ساخته شده و تجهیزات توسط بخش خصوصی خریداری شده نباید برای تامین آب مورد احتیاج متوقف گردد لذا مسوولان پیگیر این موضوع باشند.

فردوس، پایلوت راه اندازی مجتمع های پرورش بلدرچین و کبک گردد

ملانوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت شهرستان فردوس و استقبال شهروندان از واحدهای پرورش کبک و بلدرچین خانگی، از مشکلاتی گفت که این افراد با آن مواجهند و پیشنهاد داد: فردوس، شهرستان پایلوت راه اندازی مجتمع های پرورش بلدرچین و کبک باشد.

وی گفت: از آنجا که این افراد بعد از مدتی نسبت به توسعه واحد پرورش کبک و بلدرچین خود اقدام می نمایند، پیشنهاد می گردد مجتمع های پرورش و فراوری کبک و بلدرچین در شهرستان راه اندازی گردد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: فردوس می تواند شهرستان الگو و پیشران در راه اندازی مجتمع های پرورش بلدرچین و کبک باشد.

وی گفت: هدف از راه اندازی این مجتمع ها، خارج شدن کار از حالت خانگی و سوق دادن افراد به سمت کار تخصصی و با رعایت ضوابط بهداشتی است.

ملانوری با اشاره به بهره برداری از 2 ایستگاه فرستنده دیجیتال در مناطق روستایی فردوس گفت: تا سال آینده سراسر استان خراسان جنوبی زیر پوشش فرستنده های دیجیتال قرار خواهد گرفت.

وی بیان نمود: به دلیل پراکندگی جمعیت باید فرستنده های بیشتری را در استان ایجاد کنیم و 2 ایستگاهی که امروز در این شهرستان افتتاح شد هزار و 500 نفر را زیر پوشش قرار می دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: 59 پروانه بهره برداری صنعتی در شهرستان فردوس وجود دارد که 11 درصد کل پروانه های استان است.

عباس جرجانی اضافه کرد: در بخش صنعت یک هزار نفر اشتغال داریم که این تعداد 8.4 درصد کل جمعیت اشتغال صنعتی استان است.

وی گفت: 42 پروانه بهره برداری معادن معادل 6.4 درصد استان در فردوس داریم که اشتغال بیش از 213 نفر را فراهم نموده است.

رییس سازمان صمت خراسان جنوبی با بیان اینکه 2 هزار و 800 پروانه صنفی در شهرستان فردوس تا به امروز صادر شده است اضافه کرد: فردوس از نظر تعداد معادن رتبه ششم استان را داراست و از نظر اشتغال در رتبه هفتم واقع شده است.

وی گفت: سه هزار بافنده در این شهرستان سالانه 9 هزار و 450 متر مربع فرش فراوری می نمایند.

جرجانی اضافه کرد: درخصوص آب کارخانه نساجی مقرر شد حریم چاه متروکه که در شهر اسلامیه واقع شده است در اختیار این کارخانه قرار گیرد تا برای تامین آب مورد احتیاج چاه جدید حفر نمایند.

20 اقامتگاه بومگردی در فردوس ایجاد شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی هم گفت: چند سال گذشته این شهرستان به لحاظ اقامت یک هتل سه ستاره و دو مهمانپذیر و یک مجموعه آب درمانی داشت اما در حال حاضر 20 اقامتگاه بومگردی ایجاد شده که در حال بهره برداری است.

حسن رمضانی اضافه کرد: تا انتها امسال 12 مجموعه اقامتگاه بومگردی نیز به بهره برداری خواهد رسید و فردوس بعد از طبس بزرگترین ظرفیت را در این حوزه دارد.

وی گفت: 500 هنرمند فعال صنایع دستی در شهرستان فردوس داریم که با همت استانداری خراسان جنوبی از بیمه روستایی و عشایری برخوردار شده اند.

وی ادامه داد: 180 هنرمند فعال دارای کارگاه خانگی در حوزه تراش سنگ های قیمتی در این شهرستان فعالیت می نمایند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: شهرستان فردوس رتبه اول نوغان و نوغان داری را در استان داراست.

غلامرضا قوسی اضافه کرد: این شهرستان در فراوری و صادرات انار ظرفیت بسیار خوبی دارد که به دنبال ترویج فراوری محصول سالم و مبارزه بیولوژیکی با آفات هستیم.

وی گفت: احداث سامانه های نوین آبیاری در شهرستان فردوس با اعتبار 20 میلیارد ریال و بهسازی و بازسازی قنات با اعتبار 7 میلیارد ریال در راستای مدیریت مصرف آب در دستور کار واقع شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در طرحی جامع با اعتبار 800 میلیارد ریال، 4 هزار و 500 هکتار از اراضی به سامانه نوین آبیاری مجهز خواهد شد.

وی اضافه کرد: درخصوص تامین نهاده های دامی 8 هزار تن در دی امسال به سهمیه نهاده های استان اضافه شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: مجموعه قراردادهای شهرستان فردوس در حوزه حمل و نقل، 3 هزار میلیارد ریال است.

وحید داعی اضافه کرد: برای 122 نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن، 38 نفر طبق تفاهم نامه با بنیاد شهید و 86 نفر از متقاضیان کمیته امداد نیز تامین زمین شده است.

عملکرد شهرستان فردوس در بخش اشتغال

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: بیشترین میزان اشتغال از محل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی مربوط به فردوس است.

مشیرالحق عابدی اضافه کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب دیده از کرونا در شهرستان فردوس 600 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: تعهد اشتغال در امسال بین فرمانداری های استان 18 هزار و 80 نفر بوده که فردوس 60 درصد از تعهدات خود را تا به امروز اجرایی نموده است.

جمعی از مدیران به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت غیرحضوری و به وسیله ویدئو کنفرانس در نشست شورای اداری شهرستان فردوس حضور داشتند.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز (پنجشنبه) برای بازدید از طرح های عمرانی و مالی فردوس وارد این شهرستان در 200 کیلومتری بیرجند شد.

وی با همراهی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور مالی استاندار، امام آدینه و فرماندار فردوس، جمعی از مسوولان استان و شهرستان با حضور در گلزار شهدای شهر فردوس به مقام شامخ شهدای این دیار ادای احترام کرد.

عملیات اجرایی احداث استخره ذخیره آب یک میلیون متر مکعبی قنات بلده با حضور ملانوری شروع و 2 ایستگاه فرستنده دیجیتال روستایی در این شهرستان افتتاح شد.

بازدید از پروژه احداث باند دوم محور فردوس - بجستان و کارخانه نساجی فردوس از دیگر برنامه های استاندار در این سفر یک روزه بود.

استاندار خراسان جنوبی در سفر به فردوس با مادر بزرگوار شهید سرافراز عباس جمالی نیز ملاقات کرد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20711

به "خبرنگاران استاندار خراسان جنوبی: داشتن برنامه رمز موفقیت مدیران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان جنوبی: داشتن برنامه رمز موفقیت مدیران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید