حناچی: سرمایه گذاری بر ارزش های تاریخی و فرهنگی پایتخت ضروری است

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران آنلاین:شهردار تهران در آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی و پرده برداری از تابلوی گذر صنایع دستی تهران بر ضرورت سرمایه گذاری بر ارزش های فرهنگی و تاریخی شهر تأکید کرد.

حناچی: سرمایه گذاری بر ارزش های تاریخی و فرهنگی پایتخت ضروری است

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی شهردار تهران عصر دوشنبه 20 خرداد به خیابان شهید استاد نجات اللهی رفت تا همراه علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و چند تن از اعضای شورای شهر در آیین بزرگداشت روز دنیای صنایع دستی و پرده برداری از تابلوی گذر صنایع دستی تهران حضور یابد.

او در ابتدای سخنان خود در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد همکار پیشکسوت استاد نجات اللهی، گفت: گرامی می داریم روز دنیای صنایع دستی را که شاید یکی از مزیت های اصلی کشورمان به حساب می آید؛ مزیتی که شاید به اندازه شایسته برایش سرمایه گذاری نکرده ایم. میراث فرهنگی پتانسیلی دارد که می تواند پشتوانه فرهنگی و اقتصادی بزرگی برای ما باشد.

حناچی گفت: اگر بپرسیم ثروت در یک شهر چه چیزی تلقی می شود، آیا پاسخ، ساختمان های بلند، مال ها و مجموعه های عظیمی است که همواره هزینه های نگهداری و سرویس آن ها، زحمات بسیار به شهر تحمیل می کند؟ قطعا این موارد نمی تواند ثروت های شهر تلقی شود. ثروت شهر مجموعه مولفه هایی است که می تواند چرخ اقتصاد یک شهر را به گردش درآورد و کاری کند که مردم، آن شهر را به عنوان مقصد گردشگری و سیاحت برگزینند.

شهردار تهران ادامه داد: اگر در دنیا درمورد اصفهان بپرسید، حتما آن را یک مقصد گردشگری می دانند و قطعا این امر به خاطر ساخت وسازهای آن نیست، بلکه به خاطر انطباق شرایط میراث فرهنگی این شهر با زندگی روزانه مردم است. تهران هم روزگاری تنه به تنه اصفهان می زد.

حناچی تاکید کرد: در حقیقت ثروت در شهر مبتنی بر ارزش های پنهان و پیدای آن شهر و جاذبه هایی است که این ارزش ها می توانند به عنوان یک مقصد به شهر بدهند.

او گفت: در منشورهای بین المللی اشاره شده که میراث فرهنگی و گردشگری به همدیگر کمک می کنند. گردشگری به واسطه میراث، گردشگران را به مکان های مختلف دعوت می کند و گردش این چرخه است که اقتصاد را توسعه می دهد. سال گذشته یونسکو اقتصاد مبتنی بر فرهنگ را به عنوان شعار خود برگزید؛ شهرهای اصلی دنیا همین نگاه را موتور محرک اقتصادی خود قرار می دهند.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح نمود: باید در شهر تمام مکان هایی را که پتانسیل توسعه فرهنگی دارند و از نگاه توسعه فرهنگی می توانند تولید ثروت کنند، مورد رسیدگی قرار دهیم. چه بسیار خانه هایی که به طور مثال در منطقه 6 بود و به راحتی توسط خود مالکان تخریب می شد، اما موارد شبیه آن خانه ها حالا در حال مرمت و مالکشان به دنبال تغییر کاربری آن ها هستند. ما نیز در چارچوب قانون از این نگاه حمایت می کنیم چرا که بدون شک چنین فضاهایی روح خشن شهرمان را تلطیف می کند؛ این همان مسیری است که برای توسعه کیفی تهران تعقیب می کنیم.

پیروز حناچی شهردار تهران در پایان اعلام کرد: با همکاری هم بیش از پیش بر ارزش های فرهنگی و تاریخی شهر تهران سرمایه گذاری کنیم تا تمام دنیا تهران را بهتر بشناسد. به امید روزی که این شهر را با ارزش های پیدا و پنهان آن در دنیا بشناسند.

گفتنی است شهردار تهران به همراه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدجواد حق شناس و احمد مسجدجامعی اعضای شورای شهر و محمدرضا دهداری پور شهردار منطقه 6 ضمن تقدیر از چند هنرمند پیشکسوت برگزیده صنایع دستی، از تابلوی گذر صنایع دستی تهران که بر دیوار حاشیه خیابان استاد نجات اللهی نصب شده است، پرده برداری کردند.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1574

به "حناچی: سرمایه گذاری بر ارزش های تاریخی و فرهنگی پایتخت ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حناچی: سرمایه گذاری بر ارزش های تاریخی و فرهنگی پایتخت ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید