حزب سید عمار الحکیم در عراق، دولت سایه تشکیل می دهد

به گزارش مجله آزمون اول، بعد از آنکه گزارش ها از کوشش حزب تیار الحکمة الوطنی برای تشکیل اپوزیسیون در مجلس عراق خبر داده بود، اکنون یک عضو آن می گوید، این حزب قصد تشکیل دولت سایه دارد.

حزب سید عمار الحکیم در عراق، دولت سایه تشکیل می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسن خلاطی نماینده مجلس عراق و عضو حزب تیار الحکمه الوطنی به رهبری سید عمار الحکیم، از کوشش این حزب برای تشکیل دولت سایه اطلاع داد.

این نماینده عراقی به پایگاه خبری شفق نیوز عراق گفت: مقصود ما از حکومت سایه طرح دیدگاه ها به موازات دیدگاه های هر وزارتخانه است. به این معنا که مقابل برنامه هر وزارتخانه در دولت، یک برنامه طراحی می گردد.

خلاطی شرح داد، دولت در سایه لزوماً به معنای وزیر مقابل وزیر یا نخست وزیر در مقابل نخست وزیر نیست، اما مقابل برنامه های هر وزارتخانه یک برنامه وجود خواهد داشت. او همچنین گفت، حزب تیار الحکمه برای هر وزارتخانه یک برنامه دارد و آن را با برنامه های وزارتخانه مقایسه می نماید.

حزب نوپای تیار الحکمه به رهبری سید عمار الحکیم -که جولای دو سال گذشته (2017) تأسیس شد- یکی از اعضای ائتلاف سیاسی الاصلاح و الاعمار است. ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر و ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی (نخست وزیر پیشین) از دیگر اعضای این ائتلاف هستند.

پیشتر نیز گزارش های خبری از کوشش و تمایل تیار الحکمه برای تشکیل فراکسیون اپوزوسیون در مجلس عراق اطلاع داده بودند.

عمار الحکیم و عادل عبدالمهدی (نخست وزیر)

م

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2161

به "حزب سید عمار الحکیم در عراق، دولت سایه تشکیل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب سید عمار الحکیم در عراق، دولت سایه تشکیل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید