جشن نوروزگاه هفتم فروردین 98 در تربت حیدریه برگزار می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: هدف از برگزاری جشن ملی نوروزگاه در ایام نوروز، علاوه بر آشنایی هر چه بیشتر مسافران و گردشگران با فرهنگ بومی، آداب و سنن و جاذبه های تاریخی شهرستان ، احیای فرهنگ غنی و فراموش شده نوروز است.

جشن نوروزگاه هفتم فروردین 98 در تربت حیدریه برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، علی محمدی امروز شنبه 11 اسفند 97 با بیان مطلب فوق اضافه کرد: در سال قبل جشن های نوروزی به صورت محلی در 6 روستای گردشگرپذیر شهرستان برگزار گردید که با استقبال بسیار خوب مردم از این جشنواره ها روبه رو شد.

او ادامه داد: در نوروز 98 نیز علاوه بر برگزاری جشن ها در روستاها، در روز هفتم نوروز به صورت متمرکز در شهر تربت حیدریه و مجموعه قطب الدین حیدر برگزار می گردد.

او اضافه کرد: این مراسم شامل برنامه های فرهنگی، بازیهای بومی محلی، موسیقی سنتی، نمایشگاه صنایع دستی، جشنواره غذاهای محلی، مسابقات سفره هفت سین، برنامه های طنز ، نقالی و شاهنامه خوانی، عمو نوروز، رالی و... با مشارکت ارگانهای دولتی و غیردولتی ، سازمانهای مردم نهاد، علاقه مندان و پژوهشگران خواهد بود.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 732

به "جشن نوروزگاه هفتم فروردین 98 در تربت حیدریه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن نوروزگاه هفتم فروردین 98 در تربت حیدریه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید