جزئیات انتخاب رشته کنکور 98 اعلام شد، شروع انتخاب رشته از امروز

به گزارش مجله آزمون اول، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات انتخاب رشته مجازین کنکور 98 گفت: داوطلبان مجاز از امروز 20 مرداد می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

جزئیات انتخاب رشته کنکور 98 اعلام شد، شروع انتخاب رشته از امروز

دکتر حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان این مطلب اظهار کرد: نتیجه اولیه آزمون سراسری سال 98 روز سه شنبه 15 مرداد 98 به صورت کارنامه، روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نهاده شد و آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی پذیرش با آزمون شدند، ضروری است برای انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی (شماره 2) آزمون سراسری سال 1398 را مطالعه نموده و مراحل انتخاب رشته را انجام دهند.

وی در ادامه توضیح داد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی (دفترچه شماره 2) هر یک از گروه های آزمایشی (شامل رشته های پذیرش با آزمون) نیز از روز پنجشنبه 17 مرداد 98 بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده شد و هر یک از داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان های خارجی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذیربط را به وسیله سایت سازمان سنجش دریافت نمایند.

توکلی گفت: داوطلبان ابتدا کدرشته های مورد علاقه را به ترتیب ابتدا در فرم پیش نویس ثبت نمایند و پس از اطمینان از صحت آن، از امروز 20 مرداد تا 24 مرداد 98 بر اساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته که بر روی سایت سازمان سنجش درج شده است، با وارد کردن کد کاربردی، کد رهیگری، کد کارنامه و یا شماره پیگیری نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: داوطلب پس از تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی کنکور 98 یک شماره 15 رقمی به عنوان رسید دریافت می نماید که ضروری است آن را نزد خود نگهداری کند.

به گفته وی، سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به رشته محل های با آزمون گروه علوم تجربی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده و سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به رشته محل های با آزمون گروه ریاضی و فنی، گروه هنر و گروه زبان های خارجی نیز روز گذشته شنبه 19 مرداد بر روی سایت این سازمان فعال شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: هر داوطلب می تواند در سیستم انتخاب رشته مجازی با هزینه 75 هزار ریال (7 هزار و 500 تومان) تا 250 کدرشته انتخابی را با توجه به رتبه و نمره در زیر گروه ها و سهمیه ها انتخاب کند و شانس قبولی خود را آنالیز کند.

وی گفت: انتخاب رشته در رشته های بدون آزمون (پذیرش با سوابق تحصیلی) نیز از 17 اسفند 97 شروع شده است و تا 28 شهریور 98 ادامه دارد. بعضی از دانش آموزان که تاکنون نمرات خود را دریافت ننموده بودند نیز اکنون می توانند در فرآیند انتخاب رشته شرکت نمایند. امکان انتخاب 100 کدرشته محل در رشته های بدون آزمون وجود دارد.

توکلی اضافه کرد: داوطلبانی که در زمان ثبت نام و انتخاب رشته،دانشگاه های پیغام نور و غیرانتفاعی ها را انتخاب ننموده اند، نیز می توانند در صورت مجاز بودن، پس از پرداخت وجه مورد احتیاج، رشته های مرتبط با این مراکز را انتخاب نمایند و انتخاب رشته در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بر اساس ضوابط اعلام شده صورت می گیرد.

وی تاکید نمود:در کنکور سال 98 پذیرش به صورت نیمه متمرکز وجود ندارد و تنها رشته های با شرایط خاص از جمله هنر و علوم ورزشی دارای بخش عملی هستند اما پذیرش به صورت متمرکز خواهد بود.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2205

به "جزئیات انتخاب رشته کنکور 98 اعلام شد، شروع انتخاب رشته از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات انتخاب رشته کنکور 98 اعلام شد، شروع انتخاب رشته از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید