تفریحات شبانه استانبول را از دست ندهید

به گزارش مجله آزمون اول، یک شب فوق العاده در خیابان نِوی زاده

خیابان نوی زاده، یکی از خیابان های تماشایی استانبول است. حتما در سفرتان به استانبول سری به این خیابان بزنید. محله بی اُغلو در استانبول همان جایی است که خیابان نوی زاده در آن قرار گرفته است. خیابان استقلال که اکثر ترک ها و برخی گردشگران با نام جاده استقلال آن را می شناسند، دقیقا به موازات نوی زاده است. این خیابان در بخش مدرن استانبول قرار گرفته است و حوالی آن همان جایی است که دفتر اکثر احزاب سیاسی ترکیه قرار کرفته است. دست همراهو همسفرتان را بگیرید و کوله تان را بردارید، سپس بدون معطلی با تاریک شدن هوا خود را به نوی زاده برسانید. پای تان که به اول خیابان نوی زاده برسد، دربان های رستوران های مختلف را می بینید که با پلاکارد و همراه با داد زدن سعی می کنند شما را قانع کنند که وارد رستوران آنها شوید. برای انتخاب رستوران عجله نکنید. حتما یکبار کل خیابان نوی زاده را بروید و در خاتمه هر کدام که میز بهتری را پیشنهاد دادند، انتخاب کنید.

تفریحات شبانه استانبول را از دست ندهید

در رستوران وقتی موزیسین ها کنار میزتان می آیند، فراموش نکنید که اگر برای تان آهنگی بزنند و شما به آنها انعام ندهید، این موضوع را توهین تلقی می کنند. بنابراین اگر قصد ندارید انعام مناسبی به آنها بدهید بهتر است از همان ابتدا از آنها بخواهید که کنار میز شما ننوازند.

قدم زدن در خیابان استقلال

به میدان تکسیم که برسید، اولین خیابان پر رفت و آمد ک حتما توجه تان را جلب خواهد کرد، خیابان استقلال است. میدان تکسیم حالا وسیع تر شده هر چند که نماد تکسیم که همان چهار پیکر معروف در وسط میدان است، هنوز پا برجاست. سرتان را بچرخانید تا خیابانی نسبتا پهن را ببینید که در دو طرفش مغازه های رنگارنگ قرار گرفته است. خیابان استقلال چه در روز و چه در شب بهترین مکان برای گردش است. ترمواهای قرمز رنگ از وسط خیابان عبور می کنند. هنگام شب مغازه ها چراغانی اند و راستا خیابان را کاملا روشن می کنند. مهتاب بالای سرتان و دست یار در دست تان پیاده روی در خیابان استقلال را آغاز کنید.

گاهی در مقابل ویترین ها توقف کنید و وقتی برای خرید سوغات و یادگاری بگذارید. کافه ها و کافی شاپ های جاده استقلال پذیرای شما خواهند بود. نوشیدنی مورد علاقه تان را سفارش دهید و با ترموا به ابتدای خیابان و میدان تکسیم برگردید. سر زدن به رستوران های معروف این خیابان را از دست ندهید. مانتی غذای معروف ترکهاست، در همین خیابان می توانید رستوران معروف فروش مانتی را بیابید. رستوران حالا Hala در خیابان استقلال به خاطر مانتی هایش بسیار معروف است و البته رستورانی است قدیمی که غذاهای خانگی سرو می کند. مغازه های جاده استقلال از رستوران ها گرفته تا مغازه لباس فروشی و... اکثرا تا ساعت 12:00 شب باز هستند.

خوش شانس باشید گاهی برخی بندهای موزیک خیابانی در خیابان استقلال و البته بیشتر در میدان تکسیم می خوانند و می نوازند. امیدوارم تماشای آنها تصیب تان شود و شب رویایی برای تان رقم بخورد.

گشت در ساحل و تماشای بوغاز

لطف سفر به استانبول این است که هر زمان اراده کنید چه در شب و چه در روز، می توانید به تماشای منظره دریا بروید. پل بوغاز هم یکی از همین چشم اندازهای زیبا در استانبول است. وقتی پل بوغاز در شب نورپردازی می شود، زیبایش صدچندان شه و قطعا در زیر نور مهتاب تماشای این منظره زیبا سفرتانرا کامل می کند. همینطور که نسیم به صورت تان می زند، می توایند یکی از رستوران های اطراف ساحل را بریا شام انتخاب کنید و البته پیشنهاد ما بریا شام ساحلی، ماهی است.

پارک جهانگیر و چشم انداز شهر استانبول

پارک جهانگیردر محله بی اُغلو واقع شده و یکی از پارک هیا تماشایی استانبول است به خاطر چشم انداز زیبایی که دارد. این منظره شب ها هم دیدنی است. در کافی شاپ این پارک می توایند چای یا قهوه سفارش دهید که البته اگر هوا کمی سرد باشد، لذت نوشیدن این چای و قهوه در پارک جهانگیر صد برابر می شود.

اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید، با کلیک روی یکی از آیکون های زیر مستقیما با همکاران ما در ترکیه تماس بگیرد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: دالاهو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3118

به "تفریحات شبانه استانبول را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات شبانه استانبول را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید