بیانیه جبهه پایداری در پی وخامت حال شیخ زکزاکی

به گزارش مجله آزمون اول، در پی اعلام اخباری مبنی بر وخامت حال شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، جبهه پایداری انقلاب اسلامی، بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه جبهه پایداری در پی وخامت حال شیخ زکزاکی

به گزارش خبرنگاران، متن کامل این بیانیه به توضیح زیر است:

بیش از سه سال از حبس مجاهد بزرگ و رهبر شیعیان مبارز نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی می گذرد.

در آخرین یورش ارتش نیجریه به منطقه زاریا که با تخریب منزل شیخ و حسینیه حضرت بقیه الله همراه بود، سه پسر شیخ زکزاکی به شهادت رسیدند و ایشان به همراه بانوی مکرمه خود پس از مصدومیت شدید به اسارت ارتش نیجریه درآمدند.

صدمات ناشی از حمله ارتش به زاریا بر پیکر شیخ و همسرش به قدری بود که بنا بر اخبار موثق بینایی یکی از چشمان ایشان به درجه بسیار پایینی رسیده و حال عمومی ایشان و همسرشان در زندان در طول این مدت مساعد نبوده است.

طی روزهای اخیر نیز اخباری مبنی بر آسیب شدید به کبد ایشان منتشر شد. طبق اعلام پزشکان، سرب حاصل از گلوله های باقی مانده در بدن شیخ موجب صدمه شدید به کبد ایشان شده است.

همه این اتفاقات در حالی است که هیچ مساعدتی از سوی ارتش و دولت نیجریه جهت بهبود وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی صورت نگرفته است و خانواده ایشان از جدی بودن خطرات جانی برای ایشان و بانوی محترم شان اطلاع دادند.

طی روزهای اخیر حرکات مطالبه گرانه ای از سوی دانشجویان و ملت انقلابی ایران در احقاق حقوق شیخ زکزاکی و همسر ایشان شکل گرفته است.

ضمن تایید و احترام به این حرکات خودجوش و مقدس، جبهه پایداری انقلاب اسلامی این حرکات را کافی ندانسته و تاسف عمیق خود از چنین شرایطی را اعلام می نماید.

همچنین جبهه پایداری از دولت جمهوری اسلامی انتظار دارد با فعالیت دیپلماتیک و پیگیری قانونی و حقوقی در مجامع بین المللی، موجبات مداوا و بهبود هر چه سریعتر این عالم مجاهد و دلباخته مکتب انقلاب اسلامی را فراهم نماید.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1897

به "بیانیه جبهه پایداری در پی وخامت حال شیخ زکزاکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه جبهه پایداری در پی وخامت حال شیخ زکزاکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید